خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در نشست خبری اعلام کرد:

کمبود نیروی انسانی بزرگترین مشکل شبکه بهداشت و درمان ایذه

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۷۸

مدیر شبکه بهداشت ایذه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه مشکل اصلی بهداشت و درمان ایذه را کمبود نیروی انسانی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایذه،  مازیار حسن زاده کیانی، ابتدا از زحمات اصحاب رسانه تشکر و قدرانی کرد.

وی در ادامه در مورد اهمیت همکاری سازمانها با رسانه ها گفت: همکاری دو جانبه سازمانهای مختلف با رسانه ها می تواند در اجرای بهتر برنامه ها مؤثر باشد، ما می توانیم از تأثیر رسانه ها بر مردم استفاده کنیم و بااطلاع رسانی دقیق، اقشار مردم را با برنامه های مختلف آشنا کنیم.

حسن زاده کیانی در مـورد فعالیت های شـبکه بهداشـت در مــورد مراکــز، پایگاههــا و خانــه های بهداشــت نوســازی و  بازسازی شــده، بودجــه مصرفــی بــرای ایــن کار، جــذب نیــرو به منظـور توسـعه خدمـات و تأمیـن وسـایل و تجهیـزات بـرای مراکـز، توضیحاتی ارائه کرد.

وی در مورد کشتارگاه شهرداری اظهار کرد: در اولین بازدیدی که داشتیم صحبت ها و تذکراتی داده شد که با رعایت نکردن مسئولین این کشتارگاه را قضایی کردیم و در این خصوص مهلت ۲۰ روزه ای خواستند تا به ترمیم و بازسازی کشتارگاه بپردازند و با جلساتی که برگزار کردیم مقرر شد ۵ روز مانده به اتمام تعهد خود بازرسی صورت گیرد تا به پیشبرد کارهای ارائه شده نظارت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در مورد پایگاه دندان پزشکی در این شهر، گفت: طرح پایگاه دندان پزشکی ۵ سال پیش وارد کشور شد که پایگاه دندان پزشکی در سطح مراکز روستایی و شهری گسترش داده شود. ایذه الان ۴ پایگاه دندان پزشکی دارد که با راه اندازی دندان پزشکی کلینک ۱۷ شهریور، ۵ پایگاه دندان پزشکی در سطح شهرستان خواهیم داشت.

حسن زاده اضافه کرد: مشکل اصلی ما این است که کمبود دندان پزشک داریم. در این خصوص رایزنی هایی با چند پزشک صورت گرفت که امکانات کافی را در اختیارشان بگذاریم و امیدوارم در آینده ی نزدیک این موضوع محقق شود.

وی در مورد افتتاح بلوک زایمان، افزود: کمبود نیروی انسانی متاسفانه باعث شده که تاخیری در افتتاح بلوک زایمان ایجاد کند و تا نیروی انسانی تامین نشود نمی توان کاری انجام داد. در این خصوص حتی با مسئول توزیع نیروی انسانی مشاجره لفظی داشتم اما سرانجام قولی داده شد که ۴ ماما و ۳ تخت در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم ۲ اتاق از بلوک زایمان را افتتاح کنیم.

حسن زاده سپس به جمع آوری قلیانی های الهک اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی و اطلاعات و دستور از دادستان، تمام قلیانی ها در منطقه الهک جمع آوری شد و در صدد هستیم تا با شناسایی قلیانی های سطح شهر و کوچه پس کوچه ها این مکان ها را نیز پلمپ و جمع آوری کنیم.

وی در مورد آوای سلامت نیز عنوان کرد: قبلا ما ۱۲ مجوز داشتیم که این تعداد را به ۱۸ مجوز ارتقاء دادیم هر چند که استاندار نیر قول پیگیری محوز ۴۰ رشته را داد که در حال مکاتبه هستیم تا این تعداد مجوز را برای شهرستان بگیریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه در مورد کمبود فضا و پزشک در اورژانس بیمارستان شهدای ایذه گفت: در بدو ورود به ایذه اعلام کردم که اورژانس بیمارستان جوابگو نیست و خوشبختانه با جلساتی که صورت گرفت واحد تزریقات در بخش آقایان و بانوان از اورژانس جدا شد تا فضا بازتر شود. در گذشته نیز در اورژانس یک پزشک وجود نداشت که برای یک بخیه ساده و گرفتن گچ باید به درمانگاه ها یا مطب ها مراجعه می کردند اما الان در همین اورژانس هم بخیه و هم گچ گرفتن انجام می شود. انشالله با افتتاح اورژانس ۱۶۰۰ متری و اضافه کردن چند پزشک و وارد کردن تجهیزات بیشتر، این مشکل عظیم را بطرف کنیم.

 

انتهای پیام/
فیروز بیگلری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز