خبرگزاری کار ایران

سید عبدالله موسوی خبر داد:

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه ۱۰ مخزن

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۱۲

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: این شرکت تا دو سال آینده 3 میلیارد دلار برای توسعه 10 مخزن سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید عبدالله موسوی گفت: مناطق نفت خیز جنوب با پیگیری برنامه های توسعه ساخت داخل، در جهت مشارکت و هم افزایی در اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری عمل می کند.

 وی با قدردانی از استقبال و همراهی بسیار خوب شرکت های صاحب نام و سازندگان برتر ایرانی در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: با توجه به محدودیت فضای نمایشگاه اهواز، فقط پذیرش 270 شرکت میسر شد که امیدواریم درسال آینده با افزایش فضای نمایشگاهی امکان حضور تعداد بیشتری از شرکت ها و سازندگان فراهم شود .

 موسوی افزود: استقبال بسیار خوب دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و انجمن های مرتبط با ساخت داخل از نمایشگاه را موجی رونق و غنای علمی نمایشگاه نفت خوزستان دانست و بیان کرد: این رویداد فرهنگی و صنعتی، عبور تدریجی شرکت های ایرانی از مرحله مهندسی معکوس و ورود آنان به جرگه تدوین کنندگان دانش فنی را نوید می دهد .

 مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، رونمایی از 8 کالا و تجهیز راهبردی صنعت نفت را یکی از نقاط قوت و پررنگ بودن جنبه های کاربردی این نمایشگاه برشمرد و تاکید کرد: بطور قطع نمایشگاه نفت خوزستان در راستای دکترین اقتصاد مقاومتی و منطبق بر نیازهای امروز و آینده صنعت نفت است که اساس و بنیاد آن بر توسعه و تقویت منابع داخلی است.

 وی تصریح کرد: بطور مشخص بررسی دستاوردهای شرکت های حاضر در نمایشگاه طی 9 دوره گذشته به خوبی گویای رشد و بهبود مستمر وضعیت ساخت داخل در ایران است.

موسوی در ادامه با بیان این که، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب به سبب طبیعت و ذات کار تولید، شرکتی همواره در حال توسعه است گفت: نشانه ها و مصداق های این توسعه مستمر وجود افزون بر 800 پروژه مرتبط با افزایش و نگه داشت، پشتیبانی و رفع موانع تولید است که هر ساله حدود یک صد مورد از این پروژه ها تکمیل و به همین تعداد جایگزین می شود.

وی افزود: مطابق با برنامه ریزی بعمل آمده در دو سال آینده حجم سرمایه گذاری این شرکت در بخش توسعه میادین افزون بر سه میلیارد دلار است که منابع مالی آن خارج از دولت و عمدتا از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

موسوی گفت: این میزان سرمایه گذاری که به تناسب میادین دهگانه تعیین شده در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و در 5 شرکت بهره بردار انجام می شود، بی تردید تاثیر بسیار مثبتی بر رونق بازار کسب و کار و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در استان خوزستان و استان های نفتخیز خواهد داشت.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اضافه کرد: علاوه بر این جذب سرمایه از منابع خارجی و داخلی در قالب قراردادهای جدید وزارت نفت و مدل قراردادی مناطق نفتخیزجنوب نیز در دو سال آینده، زمینه مشارکت شرکت های توانمند ایرانی و سازندگان و تامین کنندگان برتر کالا و تجهیزات را فراهم خواهد ساخت که ارقام و اعداد آن پس از نهایی شدن قراردادها اعلام خواهد شد.

وی استان خوزستان را به سبب امتزاج و آمیختگی تاریخ و جغرافیای آن با صنعت نفت و نیز به دلیل استقرار بخش عمده ای میادین و تاسیسات بالادستی و واحدهای پایین دستی، بیش از سایر نقاط ایران مستعد سرمایه گذاری در ایجاد کارگاه های بزرگ ساخت تجهیزات و رونق و شکل گیری شرکت های توانمند وقادر به اجرای مگاپروژه های نفت عنوان کرد.

 موسوی اظهار امیدواری کرد با فعلیت یافتن این توان بالقوه شاهد رونق و شکوه این استان و استان های نفتخیز در خورشان و جایگاه مردم و ساکنان سرزمین نفت باشیم.

وی در پایان از همکاری مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابع، مسئولان ارشد استانی بویژه استاندار محترم خوزستان، انجمن ها، صنایع و مراکز دانشگاهی کشور و استان، شرکت بین المللی نمایشگاه های استان خوزستان، اصحاب رسانه و مطبوعات و تمامی عزیزانی که در این رویداد موجبات سربلندی استان و صنعت نفت را فراهم کرده اند تشکر و قدردانی نمود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز