خبرگزاری کار ایران

امید حاجتی:

توجهی به صادرات محصولات فرهنگی نشده‌ است

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۷۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: توجه به اقتصاد فرهنگی به ویژه در حوزه‌های چاپ، نشر، سینما و تئاتر نقش مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و جذب گردشگر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز دوشنبه ٢٩ آبان‌ماه با محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونان و کارکنان این اداره کل دیدار کرد.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از مهم ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره کل خاطر نشان ساخت: در شش ماهه دوم سال  برنامه‌های وسیع‌تر و بیشتری، در مقایسه با شش ماهه اول، برگزار می‌شود که برگزاری بهتر این برنامه‌ها مستلزم توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

جوروند افزود: اغلب برنامه‌های این اداره کل در سطح ملی‌ و برخی از آن ها من جمله جشنواره شعر رضوی بین‌المللی هستند. از دیگر برنامه‌های اداره کل برپایی نمایشگاه ملی کتاب خوزستان است که امسال چند کشور خارجی در آن مشارکت می‌کنند و مقدمه‌ای برای برپایی این نمایشگاه در سطح بین المللی خواهد بود.

امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در این نشست اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی فرهنگ و هنر استان است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود و امکانات بیشتری در اختیار آن قرار داده شود.

حاجتی افزود: اهمیت فرهنگ در جامعه برای کسی پوشیده نیست و باید به آن به‌ عنوان یک نرم‌ افزار زیر ساخت توسعه نگاه کرد. فرهنگ و فرهنگ‌ سازی زمانی موفق عمل می‌کند که دو ویژگی مستمر بودن و جذابیت را داشته باشد. نیاز است در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ارائه طرح‌های فرهنگی و هنری به این دو مقوله توجه شود. برنامه‌های فصلی هم چون جشن برداشت محصولات کشاورزی در برخی کشورها یکی از این برنامه‌هایی است که در بعضی حالت‌ها قدمت چند هزار ساله دارند.

در ادامه افزود: جذابیت و مستمر بودن برنامه‌های فرهنگی نه تنها عاملی در تحکیم ارزش‌ها است بلکه می‌تواند شادی را به ارمغان ‌آورد و شرایطی برای جذب گردشگر مهیا کند.

حاجتی در پایان از افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و اظهار کرد: در تکاپو هستیم که اعتبارات جاری را در بخش فرهنگی و هنر ارتقا بخشیم که بر همین اساس بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز افزایش می‌یابد و هم چنین اعتبارات ویژه‌ای به بخش ساخت و تعمیرات این اداره کل و ادارات وابسته آن اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز