خبرگزاری کار ایران

غلامرضا شریعتی خبر داد:

مراحل اجرایی احداث شهرک انرژی در حد فاصل امیدیه - ماهشهر

کد خبر : ۵۶۴۷۵۸

استاندار خوزستان گفت: مراحل اجرایی پروژه احداث شهرک انرژی در حد فاصل امیدیه و ماهشهر در حال پیگیری است که اشتغال موثر و زیادی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اشتغال شهرستان امیدیه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: هنوز ادارات شهرستانی در زمینه دغدغه اشتغال و کارآفرینی چندان فعال نشدند. مساله اشتغال موضوعی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به آن تاکید داشته اند و ما باید تا ده سال آینده بر این موضوع تمرکز نماییم. 

استاندار خوزستان افزود: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب کسانی که برای اشتغال زایی کار می کنند باید مانند اتاق فرماندهی جنگ عمل کنند و به صورت شبانه روزی در این زمینه همت کنند و این روحیه باید به همه سطوح و مسوولان در رده های مختلف تسری کند. 

شریعتی ادامه داد: در این راستا باید از سرمایه گذاران و کار آفرینان تا حد امکان مورد حمایت مسوولان و مدیران قرار گیرند. 

استاندار خوزستان یاد آور شد: اگر چه روند اشتغال در استان در چند سال اخیر خوب بوده و از 25 درصد در سال نود به 14 درصد در سال 96 رسیده اما باز هم این رقم خوب نیست چون از متوسط کشوری پایین تر است. 

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: باید کاری کنیم در رده سنی جوانان موانع اشتغال رفع شود و دستگاه های مختلف ورود کنند. 

وی ادامه داد: سنگ اندازی در تولید و سرمایه گذاری از نظر من به نوعی ایجاد زمینه بروز معضل امنیتی است و به هیچ وجه چنین رویکردی قابل قبول نیست.

استاندار خوزستان تاکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه های اجرایی در این زمینه فعال شوند و در پاسخ دادن به استعلام ها در اسرع وقت عمل شود و صدور مجوز سرمایه گذاری در بازه زمانی معینی مشخص باشد و فرمانداران باید به این امر توجه نمایند.

شریعتی تصریح کرد: دولت یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات برای توسعه اشتغال اختصاص داده است و 240 میلیارد تومان از این رقم برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است. 

استاندار خوزستان افزود: علاوه بر این موضوع کار ویژه استان خوزستان قرارداد پانصد میلیارد دلاری با بانک ملی ایران برای دادن تسهیلات کم بهره به صنایع است البته این تسهیلات به شرط تعهد ایجاد شغل اعطا می شود و ده درصد از سود را ما پرداخت می کنیم و دریافت کننده تسهیلات فقط هشت درصد از بهره این تسهیلات را خواهد پرداخت. 

شریعتی ادامه داد:  هم چنین در حوزه کشاورزی با بانک کشاورزی پیشنهاد قرارداد مشابه دادیم و در صورت پذیرش این پیشنهاد و عملیاتی شدن آن اشتغال موثری ایجاد خواهد شد. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در کنار این موارد مبلغ 32 میلیارد تومان هم  برای مشاغل خانگی ابلاغ شده است. 

شریعتی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان امیدیه 15.9 درصد است که این رقم از متوسط استانی بالاتر است و این امر همت مضاعف مسوولان شهرستان را برای بهبود وضعیت میطلبد. 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مدیران شهرستانی بر اساس میزان جذب تسهیلات و  سرمایه گذاری و اهتمام در امر تولید و اشتغال ارزیابی خواهند شد.

شریعتی تصریح کرد: مراحل اجرایی پروژه احداث شهرک انرژی در حد فاصل امیدیه و ماهشهر در حال پیگیری است البته کار های مطالعاتی آن حدود 18 طول خواهد کشید اما در این مدت تلاش خواهد شد اقدامات زیر ساختی برای احداث آن انجام شود و مساحت این شهرک انرژی 3 هزار هکتار خواهد بود و اشتغال موثر و زیادی ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز