خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان:

مهندسان ناظر باید نظارت را بسیار جدی‌تر بگیرند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۴۰

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مهندسان ناظر باید نظارت را بسیار جدی‌تر بگیرند و اعتماد سازی لازم از سوی سازمان برای مردم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرامند هاشمی زاده در جلسه مشترک با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان که در محل این سازمان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هیات مدیره فعلی، هماهنگی خوبی با هم دارند و این موضوع می‌تواند آینده خوبی برای سازمان رقم بزند.

وی افزود: تلاش کنیم که خوزستان به استان زیست مند تبدیل شود به گونه‌ای که شهروندان بتوانند از رفاه نسبی برخوردار شوند و محیط زیست سالمی داشته باشیم.

هاشمی زاده تصریح کرد: مجموعه نظام مهندسی پتانسیل فنی و تخصصی بسیار ارزشمند برای استان محسوب می‌شود که امیدواریم با ایجاد بستر سازی‌ های لازم بتوانیم از جامعه مهندسی در پروژه‌ های عمرانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح‌ های در دست اقدام نظام مهندسی (شناسنامه فنی و ملکی و مجریان ذی صلاح) گفت: ما با این کار ها شاهد صرفه جویی و کنترل انرژی، پایین آمدن هزینه‌ های ساخت و افزایش کیفیت ساخت و ساز خواهیم بود و باید برای این حضور و استفاده از پتانسیل جامعه مهندسی، بستر سازی‌ های اجتماعی را فراهم کنیم.

هاشمی زاده با اشاره به عدم تعامل بین فعالان صنعت ساختمان افزود: عدم تعامل باعث شده تا شاهد توسعه نامتوازن سیما و منظر شهری در استان باشیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: ناهمگون بودن سیما و منظر شهری و زیست مند نبودن محیط شهری باعث شده شهروند احساس رفاه و امنیت درونی نکند. به عنوان مثال در کیانپارس که نماد رفاه اجتماعی و شهری است، سیما و منظر شهری و توزیع امکانات شهری نمره قابل قبولی نمی‌گیرد که البته این عدم توفیق در حاشیه شهر بسیار بدتر است.

وی خاطر نشان کرد: مهندسان ناظر باید نظارت را بسیار جدی‌تر بگیرند و اعتماد سازی لازم از سوی سازمان برای مردم انجام شود. استانداری هم آمادگی لازم را برای همکاری دارد و امیدواریم مجموعه معاونت عمرانی سازمان، برنامه و بودجه، نظام مهندسی و راه و شهرسازی به عنوان ارکان اصلی حوزه ساخت و ساز یاری‌گر همدیگر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز