خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان:

تحقیق، فناوری و تجاری‌ سازی باید مکمل هم باشند

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۷۶۹

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: تحقیق، فناوری و تجاری‌ سازی یک زنجیره را تشکیل می‌دهند که اگر مکمل هم نباشند و این زنجیره را کامل نکنند، تحقیق و پژوهش، هدفمند و جهت‌ دار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جمال عالمی نیسی در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان این که بیدار کردن احساس نیاز مهم ترین مسئله است٬ اظهار کرد: در طول تاریخ سیاسی کشور٬ هر گاه که احساس نیاز کردیم٬ در مسائل اقتصادی و اجتماعی موفق بودیم و باید آن قدر بایستیم و زمین بخوریم تا بتوانیم تنها روی پای خود بایستیم؛ این احساس نیاز را باید در تمام مسائل کشور داشته باشیم.

وی افزود: نگاه به ظرفیت‌ های درون جامعه، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنیم. بعد از احساس نیاز باید دید که در جامعه چه توانایی‌ ها و ظرفیت‌ هایی وجود دارد. کشور ما در بحث دانش، نیروی انسانی، معادن و ... غنی است و آنچه برای توسعه نیاز داریم، وجود دارد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: اکنون چرخ زنگ‌ زده پژوهش به حرکت در آمده و زنگار آن تا حدود زیادی پاک شده است. انتظار داریم که این عمل سرعت بیشتری بگیرد و هدفمند و جهت‌ دار باشد و هدف آن، رفع نیاز جامعه باشد.

عالمی نیسی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تحقیق و پژوهش و ایده را به محصول تبدیل کنیم تا اثری در زندگی مردم داشته باشد٬ رفاه را در جامعه ایجاد کند و موجب توسعه و ترقی کشور شود.

وی خاطر نشان کرد: مرحله بعد، تجاری‌ سازی محصول است. تحقیق، فناوری و تجاری‌ سازی یک زنجیره را تشکیل می‌دهند، که مکمل هم نباشند و این زنجیره را کامل نکنند، تحقیق و پژوهش، هدفمند و جهت‌ دار نخواهد بود. امیدوارم این حرکت هدفمندتر شود و به سرعت به نتایج مطلوب برسد و شاهد کشوری توسعه یافته و باشکوه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز