خبرگزاری کار ایران

برگزاری نهمین جشنواره ملی شعر گویشی همدرنگ در باغملک

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۷۱

نهمین جشنواره شعر گویشی همدرنگ با حضور شاعران، خوانندگان و هنرمندان استان های لرنشین ایران در باغملک برگزار شد.

به گزاش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا زنگنه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک با اعلام این خبر گفت: جشنواره شعر گویشی «همدرنگ» امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت فرهنگی این اداره کل به صورت ملی در باغملک برگزار شد.

زنگنه افزود:این اولین جشنواره و همایش فرهنگی است که به صورت ملی در شهرستان باغملک برگزار شد.

وی با اشاره به موضوعات این همایش گفت : همایش شعر گویشی همدرنگ در دو بخش آیینی و آزاد با موضوعات آداب و رسوم ایلی ، فضایل ائمه اطهار ، شهدای گمنام ، شهدای مدافع حرم و آزاد با هدف حفظ ارزش‌ ها و همبستگی ادبی استان ها پایه‌ ریزی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک افزود: ٢١٧ اثر از شاعران لر زبان استان‌ های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره شعر گویشی همدرنگ ارسال شد که پس از داوری ٤ اثر به رتبه برتر دست یافتند  و ٤ اثر دیگر نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

زنگنه در پایان یاد آور شد: هم زمان با این نمایشگاه که صبح و عصر برگزار شد، کارگاه شعر و ورک‌ شاپ خوشنویسی نیز با حضور مدرسان و خطاطان کشوری و استانی تشکیل شد و از ٦ شاعر و مفاخر فرهنگی و هنری لر تبار کشور و اسطوره آواز بختیاری غلام‌ شاه قنبری نیز تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز