خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

افتتاح و کلنگ زنی 210 میلیارد تومان پروژه شرکت برق منطقه ای خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۳۱

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در آیین افتتاح فاز نخست طرح دائم پست 132/33 کیلو ولت کوی ملت شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: 210 میلیارد تومان پروژه شرکت برق منطقه ای خوزستان در شهر های اهواز، باغملک و ایذه افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هوشنگ فلاحتیان افزود: خوزستان از استان های با بیشترین میزان مصرف انرژی است، بنابراین باید زیرساخت های برق از جمله ظرفیت نیروگاهی مورد نیاز و پست های برق در ولتاژ های مختلف در سطح استان به میزان مورد نیاز برای عبور از پیک بار تابستان 97 آماده شوند.

وی ادامه داد: پس از حوادث بهمن ماه سال 95 و خاموشی ایجاد شده به واسطه گرد و غبار، برنامه ریزی منسجمی در سطح خوزستان برای تعمیر و نگهداری شبکه های برق استان انجام شده است.

فلاحتیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 گروه عملیاتی خط گرم ( خطوط برق دار) در استان نسبت به بهینه سازی و انجام تعمیرات لازم برای آماده کردن شبکه برق استان جهت تابستان 97 فعالیت می کنند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اضافه کرد: در زمینه شست و شو و سیستم های زیربنایی صنعت برق، ماشین آلات مختلفی در سطح برق منطقه ای و شرکت های توزیع استان و اهواز خریداری شده و به صورت دوره ای مشغول تمیز کردن تاسیسات هستند تا پایداری شبکه حفظ شود.

وی اعتبار پروژه های افتتاح شده در اهواز را شش میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ظرفیت فعلی پست کوی ملت 50 مگا ولت آمپر است که در آینده ظرفیت آن به 100 مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت و در کنار آن، خط انتقال آن نیز به صورت دو مداره اجرا می شود.

فلاحتیان اضافه کرد : دو پروژه پست و خط 400 کیلو ولت در شهرستان باغملک که نقش بسیار راهبردی برای این منطقه خواهد داشت و نیز پروژه افزایش ظرفیت پست 132 کیلو ولت باغملک نیز افتتاح می شوند.

وی هم چنین در مورد اعتبار 1500 میلیارد تومانی مصوب شده دولت به صنعت برق استان نیز گفت: طبق مصوبه هیئت دولت در فروردین ماه امسال، مقرر شده در مدت سه سال 1500 میلیارد تومان به صنعت برق استان کمک شود و مساعدت هایی هم در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: این تخصیص اعتبار جزو تکالیف و وظایف قانونی وزارت نیرو است، بنابراین این مجوز به برق منطقه ای خوزستان و شرکت های توزیع برق خوزستان و اهواز داده شده تا برای تامین سرمایه گذاری لازم برای پایداری شبکه برق، مناقصات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز