خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

جاده هندیجان به ماهشهر تا پایان سال به اتمام می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۰۹

استاندار خوزستان در نشست شورای اشتغال شهرستان هندیجان گفت: جاده هندیجان به ماهشهر تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در این نشست افزود: به نسبت استان، وضع هندیجان به علت تجارت و مسائل مختلفی که هست از جمله کمک هایی مثل صیادی، تجاری، ته لنجی و بازرگانی الحمدلله بد نیست؛ کشاورزی هم زمین های خوبی دارد که در دو سال اخیر رنج و سختی داشته اند اما در مجموع شرایط بد نبوده است.

وی بیان داشت: این که می گویند میزان بیکاری در جامعه بیشتر احساس می شود، این نرخ هشت درصد در کل جامعه وجود دارد ولی آنچه ذهن ما را درگیر می کند رده سنی بین ۲۰ تا ۳۸ سال است و قطعا در این رده بیکاری بیشتر است.

استاندار خوزستان با گلایه از عدم حضور برخی مسوولان در این جلسه تصریح کرد: این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و اعضای جلسه باید حتما به صورت کتبی علت غیبت خود را توضیح دهند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل بیکاری جوانان ادامه داد: وقتی بیکاری هشت درصد اعلام شود بله این امکان وجود دارد که در رده سنی فوق بیکاری بین ۱۸ تا ۲۰ درصد هم باشد. البته اصل برای ما همان جوانان و نیروهای فعال و جویای کار هستند و این مسئله بیکاری بین جوانان وظیفه ما را سنگین تر می کند.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش مهم کشاورزی در اشتغالزایی در ارتباط با مشکلات کشاورزان هندیجان گفت: در این چند سال متأسفانه مشکلات خشکسالی هم داشتیم ولی در هندیجان به دلیل آخر مسیر بودن بیشتر از سایر شهرها مشاهده می شد و واقعا شرمنده کشاورزان این شهرستان شدیم.

شریعتی خبر داد: برای معوض کشت و پرداخت خسارت در تمام استان پیگیری ها و مکاتباتی داشتم ولی برای هندیجان و شادگان تأکیدات بیشتر بوده است. برای سد سلولی با وزارت نیرو رایزنی داشتیم اما آن ها موافقت نداشته و اعلام کردند که با احداث سد خیرآباد و بعد هم چم شیر این مسئله حل می شود و امسال نیز سد خیرآباد ردیف بودجه دارد ولی اعتباری ندارد.

وی با اشاره به این که از منابع سازمان آب و برق خوزستان ساخت سد خیرآباد به منظور حل مشکل هندیجان شروع می شود، بیان کرد: اکنون موافقت سازمان برنامه را برای احداث سد خیرآباد از طریق منابع آب و برق خوزستان اخذ کردیم و در این میان دولت هم در صورت بودجه داشتن برای آن ردیف اختصاص می دهد.

استاندار خوزستان انتقاد کرد: مباحث گردشگری بحرکان را از سال قبل دنبال می کنیم ولی کار به کندی پیش می رود و خیلی تأخیر در آن وجود دارد؛ این کوتاهی و بهانه ها پذیرفتنی نیست و باید امور را تسریع بخشید.

شریعتی خبر داد: جاده هندیجان به ماهشهر نیز پیگیری ها انجام شده و وعده داده اند که تا پایان سال به اتمام برسد و با ساخت دو پل جاده کاملا چهار خطه می شود.

وی با تأکید بر این که فرماندار با تشکیل کارگروه های اشتغال نقش جدی در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد، یاد آور شد: مدیران استانی نیز باید در شهرستان ها و مناطق حضور پیدا کنند تا از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند، چه بسا این که دیدارها باعث تغییر نگاه و تصمیم گیری مدیران شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص اعتبارات مناسب در زمینه اشتغالزایی روستاییان گفت: قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل روستایی با بهره ۶ درصد و روستاهای مرزی با بهره ۴ درصد دیده ایم. یکی از کارهای اصلی بخشداران نیز باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه باشد و تعاونی های لازم را نیز تشکیل بدهند.

شریعتی در پایان با اشاره به این که اعتبارات اشتغالزایی را سهمیه بندی نکرده و هر شهرستانی زودتر طرح و برنامه برای اجرا داشته باشد، اعتبار را دریافت می کند، خبر داد: یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان برای پنج سال در طرح اشتغال فراگیر دیده شده که این اعتبار هم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد. همچنین برای مشاغل خانگی نیز اعتبارات خوبی درنظر گرفته شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز