خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان مطرح شد؛

برنامه‌ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۸۴

اولین جلسه ستاد گیاهان دارویی در استان با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و اعضای این ستاد در سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد قاسمی نژاد در این جلسه با اشاره به اهمیت سطح توسعه این نوع گیاهان در برنامه ششم و برش شهرستانی با توجه به ابلاغیه‌های وزارت، گفت: استان خوزستان با دارا بودن ۴ اقلیم مختلف آب و هوایی از ۵۰ گونه گیاهان دارویی با ارزش صادراتی بیش از ۳۰ گونه مهم قابل کشت و توسعه است که علاوه بر ایجاد اشتغال، استفاده مطلوب از آب و خاک، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، توجه به تولید اقتصادی گیاهان دارویی و استعداد مناطق به کاشت گیاهان دارویی، در تأمین نیاز داخلی استان، بازار کشور و صادرات و در نتیجه ارزآوری سهم به سزایی را در رونق بخش کشاورزی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۲۷۹ هکتار می باشد، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۱۳ تن محصولات گیاهان دارویی تولید می شود و خوزستان رتبه چهاردهم تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

اخذ تسهیلات بانکی توسط متقاضیان با اولویت گیاهان دارویی و گلخانه ، برگزاری کارگاه آموزشی جهت آگاهی کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت‌های جهاد کشاورزی، حضور فعالان کشت گیاهان دارویی در جلسات بعدی، تهیه نشاء و نهال گیاهان دارویی، اولویت واگذاری مجتمع گلخانه‌ها با توسعه کشت گیاهان دارویی، برگزاری مستمر جلسات کشت گیاهان دارویی از برنامه های مقرر شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز