خبرگزاری کار ایران

به عنوان نخستین استانداری در کشور؛

خوزستان موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۰۳۳

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری گفت: خوزستان به عنوان اولین استانداری در کشور، موفق به دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن سزاری اظهار کرد: بر اساس استاندارد 27001 ISIRI ISO ، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) استانداردی است که برای مدیریت امنیت اطلاعات در سازمان‌ها پیاده‌ سازی می‌شود. این سیستم یک سری استانداردها تعریف می‌کند که ادارات باید این رویه ها را مدیریت کنند تا بتوانند گواهینامه استقرار آن را دریافت نمایند.

 وی افزود: چند سالی است که بخشنامه استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) ابلاغ شده که ادارات و سازمان‌ها خصوصاً سازمان‌ های بزرگ دولتی می بایست آن را اجرا کنند، در این خصوص ابلاغیه هایی از وزارت کشور و ارتباطات داریم که این استاندارد باید پیاده‌ سازی شود اما به دلیل اینکه این استاندارد چارچوب خصوصی دارد و نیاز به رعایت فرآیندها و تامین نیروی متخصص است، پیاده‌ سازی آن بسیار دشوار بود.

سزاری بیان کرد: در هر صورت ما چند سال به صورت مستمر کار کردیم و رویه‌ های کاری و نرم‌افزار ها را بر اساس این استاندارد تغییر دادیم، ممیزی ما از سال گذشته با حضور شرکت ممیز و نظارت کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتای استان شروع شد که پس از دو مرحله ممیزی خوشبختانه در آخرین مرحله موفق به کسب  ایزو ۲۷۰۰۱ شدیم و استانداری خوزستان تنها استانداری در وزارت کشور است که موفق به کسب آن شده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری تصریح کرد: این کار تخصصی و جدید است به همین دلیل از استانداری خوزستان دعوت شده تا تجارب خود را در اختیار وزارت کشور و دیگر استانداری‌ ها قرار دهد.

سزاری ادامه داد: همچنین برای اولین بار سامانه مدیریت رخدادها و اطلاعات امنیتی (SIEM) دارای مجوز افتا در استانداری نصب شد پایش و کار رصد رخدادهای امنیتی شبکه را انجام می دهد و تجربه این کار را در اختیار شرکت‌ های بزرگ از جمله شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دادیم.

وی ضمن تشکر از رئیس محترم مرکز مدیریت راهبردی افتای استان به جهت پیگیری و همکاری در پیاده‌ سازی سیستم امنیت اطلاعات (ISMS) و با توجه به اهمیت موضوع خاطرنشان کرد: دبیرکل محترم مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری با حضور در استانداری، گواهینامه را به استاندار خوزستان تقدیم کرد و مقرر شد به عنوان یک الگو در اختیار وزارت کشور و استانداری ها قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز