خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی برای ایجاد کریدور صادراتی در ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۳۱

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با همکاری مجتمع های پتروشیمی و نهادهای ذیربط در حال برنامه ریزی برای ایجاد کریدور صادراتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امید شهیدی نیا، در بازدید هیاتی از معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، گزارش مفصلی از برنامه ها، اهداف و وضعیت جاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه کرد.

وی در بخشی از این جلسه، عمده برنامه‌های آینده این منطقه را متمرکز بر طرح توسعه دانست و ایجاد کریدور صادراتی را یکی از برنامه های توسعه آتی اعلام کرد.

شهیدی‌نیا این کریدور را تسهیل کننده مسیر و شتاب دهنده صادرات عنوان کرد و افزود: امیدواریم این کریدور پس از طی مراحلی و با همکاری سازمان های مربوطه، ظرف چند ماه آینده به ثمر برسد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه جهت مشارکت و حمایت بانک ها و سایر نهادهای مالی در طرح های سرمایه‌گذاری از طریق ارائه تسهیلات با نرخ مناسب یکی از اهداف ما است که سعی می‌کنیم با افزایش تعامل، زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در منطقه فراهم کنیم.

شهیدی نیا از عقد قراردادهای بلند مدت خوراک در منطقه برای توسعه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست حمایت کرد و تاکید کرد: محصولات پتروشیمی از طریق بورس ارائه می شوند و این مسئله گاهی صنایع پایین دست را به خرید خوراک خود از بازار می کشاند و قیمت تمام شده آنها بالا می‌رود. امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که واحدهای پایین دست منطقه بتوانند از طریق همان مکانیسم بورس کالا، اما با قراردادهای بلند مدت خوراک مورد نیاز خود را از داخل منطقه تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز