خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱/۸ برابری ظرفیت خطوط ۱۳۲ کیلو ولت برق آبادان

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۱۲

مجری طرح های خطوط برق چهار شرکت برق منطقه ای خوزستان خبر از افزایش ۱/۸ برابری ظرفیت خطوط ۱۳۲ کیلو ولت، ایستگاه اصلی آبادان- ذوالفقاری- انقلاب – رازی و پتروشیمی جدید با استفاده از هادی پرظرفیت داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا ذاکر مشفق گفت: خطوط انتقال ۱۳۲ کیلو ولت موجود در منطقه آبادان با عمری طولانی عمدتاً در مرکز شهر واقع گردیده، بدیهی است که با توسعه و تراکم ساختمان های شهری مصرف انرژی الکتریکی افزایش یافته و باید به صورتی با احداث خطوط جدید یا افزایش ظرفیت توان انتقالی این مشکل را برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که با اعمال کمترین تغییرات در ساختار خطوط جدید و کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان منجر به افزایش جریان عبوری و ظرفیت توان انتقالی می شود استفاده از هادی پر ظرفیت ACSS/DRACK می باشد، در این روش بدون تقویت فونداسیون ها و برج ها، هادی پرظرفیت با سیم موجود و با همان مشخصات فنی تعویض و به ظرفیتی حدود ۱/۸ برابر ظرفیت قبلی می رسد.

مجری طرح های خطوط برق اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی اجرای تعویض هادی خطوط ۱۳۲ کیلو ولت ایستگاه اصلی آبادان- ذوالفقاری- انقلاب – رازی و ایستگاه اصلی آبادان- پتروشیمی جدید در منطقه آبادان مجموعاً به طول ۲۲ کیلومتر، حدود ۷۰ درصد می باشد.

مشفق تصریح کرد: هزینه های پیش بینی شده برای خرید ۱۲۰ تن هادی پرظرفیت و زنجیره مقره، امور مهندسی، نظارت و اجرای تعویض هادی که همگی توسط شرکت های داخلی انجام شده بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین و پرداخت می شود.

وی بیان کرد: از تمامی ارگان های شهری، شرکت توزیع خوزستان و معاونت بهره برداری که با ما در اجرای این پروژه همکاری دارند، تشکر می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز