خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان خبر داد:

رشد ۴۲ درصدی مصرف برق خوزستان در اولین روز کاری سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۹۹

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مصرف برق در اولین روز کاری امسال (پنجم فروردین) نسبت به روز مشابه در سال ۹۶ رشد ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: مصرف برق در اولین روز کاری سال جدید سه هزار و ۳۹۰ مگاوات بوده که نسبت به روز مشابه سال قبل که دو هزار و ۳۸۷ مگاوات بوده رشدی ۴۲ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حدود ۱۹۰ مگاوات از این رشد مصرف هزار مگاواتی برق در سال جدید، ناشی از افزایش مصرف صنعت فولاد و بقیه، رشد بار سایر بخش های مصرف کننده برق از جمله مصارف خانگی به دلیل افزایش دما و استفاده از وسایل سرمایشی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: بیشترین دمای استان در ۵ فروردین امسال حدود ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده که نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۱۱ درجه افزایش داشته است.

دشت بزرگ با درخواست همکاری از شهروندان در مصرف بهینه برق، تصریح کرد: با توجه به کاهش تولید برق آبی در سال جاری به دلیل خشکسالی، از مردم تقاضا می شود به شدت در مصرف برق صرفه جویی نمایند تا در گرمای طاقت فرسای امسال که خیلی زود خود را نشان داده با مشکل کمبود برق و خاموشی مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز