خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان:

سد های استان خوزستان باید بیمه شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۰۴۲

مدیر کل مدیریت بحران استان خورستان گفت: سد های استان خوزستان اغلب در مناطق زاگرس که زلزله خیز هستند واقع شده‌اند، لذا بیمه کردن آن ها یک ضرورت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در نشست شورای آب و برق خوزستان اظهار کرد:  سدهای استان خوزستان اغلب در مناطق زاگرس که زلزله خیز هستند واقع شده‌اند لذا بیمه کردن آنها یک ضرورت محسوب می شود.

وی افزود: سیل سال ۹۵ تنها خساراتی در پایین دست   به کشاورزان وارد کرد در حالی که می‌توانست خسارات جبران ناپذیر بیشتری  به بار آورد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: از سوی سازمان بحران کشور و همچنین بازرسی کشور مکاتبه ای در خصو بیمه شدن اماکنی چون سدها انجام شد و بر بیمه شدن آن ها نیز تاکید شده به طوری که سازمان مدیریت بحران کشور به جد پیگیر این موضوع است.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود آب در تابستان سال جاری بیان کرد: ضرورت دارد صدا و سیما در این برهه به رسالت خودش در خصوص آگاه سازی مردم و چگونگی کاهش مصرف بپردازد، که البته بهتر است این نوع اطلاع رسانی‌ها پیش از ورود به دوره کم آبی و از هم اکنون آغاز شود.

وی تامین آب شرب انسانی و دامی، تامین آب نیروگاه‌های برق آبی، حق آبه تالاب‌ها و مقابله با ریزگردها،  کشاورزی و صنعت را از اولویت های ستاد خشکسالی اعلام کرد و گفت: وضعیت امسال بسیار حادتر از گذشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان برای تامین آب شهرستان های امیدیه و رامشیر  اشاره کرد: تامین آب روستاهای اطراف هندیجان، بهبهان، و امیدیه از طریق چاه های آب شرکت نفت منطقه در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز