خبرگزاری کار ایران

استاندارد خوزستان:

ارتش ایران مظهر از خود گذشتگی و دلاوری‌ های بسیار در طول انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۸۱۸

استاندار خوزستان گفت: ارتش ایران مظهر از خود گذشتگی و دلاوری‌ های بسیار در طول انقلاب اسلامی ایران است که توانست از مرز و بوم این دیار، دفاعی با عزت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین رژه نیروهای مسلح که امروز (29 فروردین) به مناسبت روز ارتش در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: نیروهای مسلح در زمان صلح در کنار دولت و مردم هستند و در زمینه‌ های امدادی، آموزشی، تولیدی و سازندگی مشارکت دارند و مردم در همه حال می‌توانند در کنار این نیروها احساس وحدت و آرامش کنند.

وی افزود: از ارتش جمهوری اسلامی همواره پس از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان و در منطقه با نیکی و عظمت یاد می‌شود. نام برخی از ارتش‌ های دنیا یادآور دخالت در امور داخلی کشور های دیگر، نسل‌کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی‌اعتنایی به نظرات ملت و قانون است؛ اما ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم و انضباط، ایمان و دفاع مشروع از ایران و حرکت در چهارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، امتحان خود را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی ادا کرد. هیچ عملیات نظامی را در هشت سال دفاع مقدس نمی‌بینیم که وحدت ارتش و سپاه و بسیج نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده نکنیم که در این بین ارتش جمهوری اسلامی با فداکاری به وظایف خود به خوبی عمل کرد.

شریعتی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در پاسداری از استقلال، حفظ تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی همواره کوشا و سربلند بوده و توان رزمی و هم‌افزایی با نیرو‌های مسلح را افزایش داده و در این مسیر شهدا و فرماندهان بزرگی را تقدیم ایران کرده است.

وی ادامه داد: امروز در مقایسه با دوران دفاع مقدس، نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی ارتش در کنار سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی، مجموعه قدرتمندی را جهت دفاع از کیان کشور تشکیل دادند. امروز آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری بیشتر است و تهدیدی برای دیگران نخواهد بود؛ حرکت ما دوری از برخوردها و تنش‌ها است اما در عین حال همواره باید هوشیاری خود را در برابر تهدیدات نظامی حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی خود را روز به روز افزایش دهیم. در عین حال نشان دادیم در برابر تجاوز متجاوزین تا چه حد سخت و قاطعانه از کشور دفاع خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح ویژگی‌ هایی دارند که امروز در کمتر کشوری سراغ داریم، عنوان کرد: اولین ویژگی، ایمان و اعتقاد به خدا است که موجب شده همواره خود را برای فداکاری آماده کنند. دومین ویژگی داشتن فرمانده کل قوا است که این فرماندهی از اسلام، ولایت و اعتدال نشات می‌گیرد که عشق، اعتماد و احساس تکلیف شرعی نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا از ویژگی‌ های ممتاز آن‌ها است. سومین ویژگی ارتباط ویژه‌ آن‌ها با ملت است که هر کجا منافع ملی است، نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از آن‌ها قرار دارند.

شریعتی ادامه داد: نیروهای مسلح در طول 40 سال به وصیت امام (ره) و تاکید مقام معظم رهبری عمل کردند. آن‌ها در زمان صلح در کنار دولت و مردم هستند و در زمینه‌ های امدادی، آموزشی، تولیدی و سازندگی به شرط آن‌که به قدرت دفاعی آن‌ها لطمه وارد نشود، مشارکت دارند. امیدواریم با اتحاد نیروهای مسلح و اجرای دستورات اسلامی و فرماندهی کل قوا، هر روز شاهد وحدت و اقتدار بیشتر نیروهای مسلح باشیم و مردم ما در همه حال می‌توانند در کنار این نیروها احساس وحدت و آرامش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز