خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد:

همکاری بخش های دولتی و بهره برداران مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۸۴۱

جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه کمیته فنی میگو به منظور بررسی مسائل و مشکلات تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان میگوی چوئبده آبادان با حضور معدنی مدیر کل دفتر میگو و دندانی معاون مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات کشور، خون میرزایی مدیر کل و میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان و مدیران و کارشناسان آبزی پروری مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان، مکی نیا از دامپزشکی استان، محمدی دوست از پژوهشکده آبزی پروری و شهیدیان از دفتر معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، همچنین رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگو و مدیران مراکز تکثیر میگو برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت سال قبل و آخرین وضعیت آماده سازی مجتمع ارائه شد و مهمترین نقاط ضعف و فعالیت های مثبت و مهمی که در حال انجام است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در ادامه این نشست تکثیر کنندگان میگو، ضمن طرح موضوعاتی نظیر انجام لایروبی کانال آبرسان، بر خرید و نصب تجهیزات جدید تکثیر و تامین مولدین میگو به ظرفیت تولید 90 میلیون قطعه بچه میگو، برای سال جاری تاکید کردن و خواستار حل مشکلاتی همچون مشخص نبودن برنامه ریزی حجم تولید و تامین ارز برای فعالیت مراکز تکثیر میگو شدند.

پرورش دهندگان میگو نیز مهمترین مسائل خود را، آماده سازی مزارع و همچنین ظرفیت های برنامه ریزی شده، شامل حدود 300 هکتار استخر که بخشی از آن برای پرورش ماهی در نظر گرفته شده دانستند  و حل مشکلات و مسایلی همچون، بیمه محصول، تسهیلات بانکی و پروانه بهره برداری آب و لزوم احیاء برخی مصوبات هیئت دولت به بانک های عامل را خواستار شدند .

دامپزشکی استان نیز ضمن تشریح مباحث و دستورالعمل الزامات بهداشتی، برلزوم رعایت جدی آن تاکید کرد.

همچنین پژوهشکده آبزی پروری نیز بر اجرای طرح پایش و رفع مشکل  سر قرمزی میگو در سال جاری از محل اعتبارات استانی تاکید کرد.

معدنی مدیر کل میگو و آبزیان آبشور شیلات کشور، ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مجتمع پرورش میگوی آبادان در صنعت شیلات کشور و لزوم احیاء  فعالیت ها  با حداکثر ظرفیت و رفع موانع آن؛ به تشریح حجم زیاد فعالیت های انجام شده در شیلات کشور به منظور توسعه صنعت میگو اعم از مسائل بیمه، دستور العمل های فنی و بهداشتی، تسهیلات و مکانیزاسیون مزارع پرورشی پرداخت و افزود: همدلی بیشتر پرورش دهندگان با شیلات کشور و استمرار فعالیت ها، نگاه ویژه تر به صنعت میگو را در پی خواهد داشت . 

خون میرزایی ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده در جلسه، بر لزوم تسریع در برگزاری جلسات فنی میگو و مقید بودن همه اعضاء بر مصوبات آن تاکید کرد و اظهار داشت: برخی مسائل زیر بنایی مانند گاز کشی و پروسه لایروبی کانال ها و سایر مسائل آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد همکاری همه بخش های دولتی و پی گیر های مستمر بهره برداران و تشکل های آن ها، تسهیل کننده و سرعت بخش امور خواهد بود. 

همچنین در حاشیه این نشست و با حضور شهیدیان، در خصوص اصلاح و پیاده سازی روش های نوین پرورش میگو به منظور بهره وری بیشتر مسائل فنی و تخصصی به بحث گذاشته شد تا از ظرفیت های معاونت مربوطه در این زمینه کمک بیشتری گرفته شود .

در پایان این نشست مصوباتی شامل: تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل الزامات بهداشتی و فنی ابلاغی سازمان شیلات و دامپزشکی – ارائه تحلیل جامع از فصل پرورش سال گذشته و استفاده از تجارب آن در فصل جاری – پیگیری لایروبی کانال های آبرسان _ پیگیری مشکلات صدور پروانه بهره برداری آب و برق – پیگیری مشکلات بیمه ای پرورش دهندگان میگو – پیگیری تامین و تخصیص دلار 4200 تومانی برای وارد کنندگان مولد میگو وغذای میگو و همچنین استقرار کارشناس بهداشتی دامپزشکی هنگام شروع ذخیره سازی، در مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان به تایید و تصویب حاضران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز