خبرگزاری کار ایران

مدیر سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

انهدام بیش از ۲۸ تن موادغذایی فاسد و پلمپ ۷۱ واحد صنفی در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۱۲

مدیر سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۸ تن ماده غذایی غیر قابل مصرف کشف و پس از انجام مراحل قانونی از دسترس مصرف خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی صبح امروز اظهار داشت: در سال گذشته 41 هزار و 121 مورد بازرسی بهداشتی از صنوف تحت پوشش منطقه جنوب غرب استان توسط کارشناسان بهداشت محیط بعمل آمد که با توجه به جمعیت گروه هدف، هر صنف ۶ بار در کل سال مورد بازدید و پایش روزانه قرار گرفته است. در این راستا ۴۵۷ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۷۱ واحد نیز پلمپ شد.

وی بیان کرد: در سال 96 بیش از 9 هزار و 519 فقره کارت تندرستی برای شاغلین صنوف صادر شده که به این معناست که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از شاغلین دارای کارت تندرستی معتبر هستند.

ربیحاوی گفت: همچنین بیش از 4 هزار و 500 مورد سنجش کیفیت مواد غذایی به وسیله دستگاه‌ های قابل حمل کنترل کیفیت که در دسترس تمام تیم‌های بازرسی است، انجام شده است.

وی در ادامه خواستار توجه ویژه شهروندان به مشخصات بهداشتی مواد غذایی از قبیل تاریخ تولید و انقضاء، پروانه ساخت و بهره‌برداری، شرایط نگهداری و...شد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز