خبرگزاری کار ایران

شکوفایی چرخه اقتصاد با اعطای تسهیلات بخش کشاورزی در خوزستان

کد خبر : ۶۱۶۳۸۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آخرین مهلت جذب تسهیلات توسعه روستایی و اعتبارات فراگیر را خرداد ماه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه پیگیری فرآیند طرح های توسعه روستایی و اشتغال فراگیر برگزار گردید.

کیخسرو چنگلوایی گفت: در سال ۹۶ حدود ۳۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات توسعه روستایی و یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات فراگیر به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل و آیین نامه های دریافتی، دستگاه های اجرایی با توجه به سهم بندی در نظر گرفته شده بررسی های فنی را انجام داده و طی سیکل مشخص شده به کمیته فنی ارجاع و سپس در سامانه کارا نام متقاضی را ثبت نام خواهند کرد.

چنگلوایی ادامه داد: بانک های کشاورزی ، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در توسعه روستایی و ۸ بانک نیز در اشتغال فراگیر پرداخت تسهیلات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در توسعه روستایی حدود ۵۵ درصد اعتبارات مخصوص بخش کشاورزی می باشد، اظهار داشت: تاکنون ۲۵۱ طرح روستایی با اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان و ۷۵ طرح فراگیر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مصوب شده است.

چنگلوایی نرخ سود تسهیلات در مناطق روستایی و عشایری را ۶ درصد و در مناطق روستایی و عشایری محروم را ۴ درصد عنوان نمود و گفت: در اشتغال فراگیر نیز سود تسهیلات ۱۸ درصد می باشد ولی با توجه به موقعیت جغرافیایی از ۲ تا ۸ درصد به متقاضیان یارانه تعلق می گیرد.

وی زمان جذب اعتبارات را تا پایان خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان ها و استان های دارای عملکرد بهتر می توانند از  اعتبارات سایر شهرستان ها و استان ها استفاده نمایند.

چنگلوایی در پایان هدف از ارائه تسهیلات را کاهش حجم نقدینگی در بازار  و شکوفایی چرخه اقتصاد عنوان کرد و تصریح نمود: متقاضی طرح باید به ازای هر ۷۵ میلیون تومان برای یک نفر ایجاد شغل نماید در غیر این صورت سود ۴ یا ۶ درصد به سود ۱۸ درصد برخواهد گشت و با ۶۰ درصد جریمه تأخیر  به سود ۲۴ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز