خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه 2 ساله بین استانداری خوزستان و کمیته امداد برای ساخت 2 هزار مسکن و 11 هزار فرصت شغلی

کد خبر : ۶۱۶۳۹۲

تفاهمنامه 2 ساله میان استانداری خوزستان و کمیته امداد امام (ره) برای ساخت 2 هزار مسکن و ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه تفاهمنامه 2 ساله میان استانداری خوزستان و کمیته امداد امام (ره) برای ساخت 2 هزار مسکن و ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در استان ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در خوزستان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امضا شد.

در قالب این تفاهمنامه استانداری خوزستان مبلغ 20 میلیارد تومان برای احداث مسکن ویژه مددجویان کمک می کند و در ایجاد شرایط لازم برای بازاریابی محصولات تولید شده در طرح های توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان از طریق بازارچه های محلی، بنگاه های تولیدی و خدماتی و همچنین در جهت اختصاص بخشی از منابع قرض‌الحسنه اشتغال در اختیار استانداری و تامین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سپرده های قرض الحسنه برای طرح های اشتغالزایی همکاری و مشارکت میکند.

استاندار خوزستان در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای هماهنگی و همراهی بیشتر میان استانداری و کمیته امداد امام (ره) است و تلاش بر این است مفاد تفاهم نامه طبق آنچه تفاهم شده اجرا شود.

شریعتی افزود: در موضوع ساخت مسکن برای اقشار کمیته امداد تلاش می کنیم در مدت زمان کوتاه تر از آنچه در تفاهم‌نامه قید شده انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال و توانمندسازی مددجویان یادآور شد: در زمینه اشتغال اقدامات خوبی در سال ۹۶ انجام شده است و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده امیدواریم امسال این روند با سرعت بیشتری پیش رود.

شریعتی ادامه داد: خدا را شاکریم که کمیته امداد افراد تحت پوشش خود را در زمینه اشتغال به سمت روزآمدی می برد و مشاغلی را که به روز هستند و پایداری بیشتری دارند را مورد حمایت قرار می دهد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم منظم تر و با رقم بالاتر از گذشته بتوانیم این همکاری را گسترش دهیم و انشاالله در زمینه توانمندسازی خانواده‌های کمیته امداد امام (ره) گام های موثرتری برداریم.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام (ره) نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت مردمی و همت خیرین در کمک به نیازمندان تصریح کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان به کمیته امداد از طرف مردم کمک شده است که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته که این امر نشان دهنده ایثارگری مردم عزیز ایران است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) افزود: به همین نسبت در همه شاخص‌ها عملکرد کمیته امداد امام (ره) در خوزستان بالا بوده است و در بخش اشتغال ما بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وام های اشتغال از بانک های استان دریافت کردیم.

فتاح تصریح کرد: بیش از ۱۶۰۰ فقره وام اشتغال از این مبلغ بوده است و در بخش مسکن هم به همین منوال بیش از ۸۰۰ واحد در سال گذشته ساخته شده است.

وی ادامه داد: با مشاهده این زمینه با همفکری استاندار به این نتیجه رسیدیم که این اقدامات را در قالب تفاهمنامه بیاوریم و در این راستا برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در طول 2 سال با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و استانداری خوزستان هدف گذاری کردیم.

رئیس کمیته امداد امام (ره) در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال توضیح داد: برای بخش اشتغال علاوه بر آن وامهایی که امسال میگیریم در سال ۹۶ مبلغ ۲ هزار و 300 میلیارد تومان از تبصره ۱۶ بودجه وام اشتغال قرض الحسنه داشتیم که هزار و 850 میلیارد تومان از آن تا امروز جذب شده است که جذب خوزستان بالاتر از متوسط است و عملکرد بهتری داشته است.

وی تصریح کرد: در مجموع میزان اشتغال کمیته امداد برای مددجویان و نیازمندان در سال ۹۶ حدود ۱۳۵ هزار فرصت شغلی بوده است و امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد چون این امر هدف دولت و مجموعه نظام و نیاز جامعه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز