خبرگزاری کار ایران

ضرورت آموزش مهارت‌های فنی به جوانان خوزستانی

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۷۳

مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری خوزستان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید در زمینه آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهرها با توجه به پتانسیل های موجود و اشتغال‌های ایجاد شده و در حال ایجاد، ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،‌جلسه شورای اشتغال به ریاست فرماندار شهرستان هفتکل و با حضور حسینی مدیرکل امور روستایی وشوراهای استانداری، موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و اعضای شورای اشتغال شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری هفتگل برگزار شد.

حسینی اظهار کرد: طبق آمار بیکاری در شهرستان هفتکل که حدود 1500 نفر اعلام شده، این کارگروه باید تمام تلاش خود را با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های درون شهرستان، برای به کارگماری و ایجاد اشتغال این جوانان به کار گیرد.

مدیرکل امور روستایی وشوراها افزود: این شهرستان دارای پتانسیل هایی از جمله کشاورزی، معادن، خدماتی و صنایع دستی است که می‌توان به نحو شایسته از این پتانسیل استفاده کرد.

حسینی گفت: هنر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در این است که زنجیره ای در جهت تولید، مصرف و بازاریابی تعریف و پیاده سازی کند، که علاوه بر بررسی و رفع موانع تولید و اخذ تسهیلات،  فروش محصول نیز از طریق بازاریابی و نیاز سنجی در نقاط مختلف استان و کشور تضمین شود، تا اشتغال هایی که به وجود خواهند آمد با شکست روبرو نشوند و به یک اشتغال پایدار تبدیل شوند.

وی اظهارکرد: در بخش کشاورزی شهرستان نیز  11 طرح گلخانه تصویب شد که  از ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان انتظار داریم درباره نوع  کشت محصولات این گلخانه و ظرفیت تقاضای آن را در استان  بررسی کنند، در واقع الگوی مصرف و بازار هدف مشخص باشد که ترافیک یک محصول ایجاد نشود و باعث ضرر و زیان کشاورزان نشود.

حسینی در خصوص توانمندسازی جوانان در حوزه اشتغال گفت: سازمان فنی و حرفه ای باید در زمینه آموزش مهارت های فنی و تخصصی به جوانان در روستاها و شهر با توجه به پتانسیل های موجود و اشتغال های ایجاد شده و در حال ایجاد،  ورود کند.

همچنین اسحق مرادی فرماندار هفتکل با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ارائه گزارش عملکردی در حوزه ی اشتغال، کشاورزی و صنعت گفت: شهرستان هفتکل با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه، توان بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را  دارد.

مرادی بابیان اینکه با شعار هیچ کاری درست نمیشود، گفت : ما باید با همت و تلاش جهادی در میدان باشیم و کمک کنیم زمینه لازم برای ایجاد اشتغال بیکاران در جامعه فراهم شود.

وی پیگیری مصوبات کارگروه اشتغال در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن از مهمترین مواردی است که دستگاه های اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.

در پایان جلسه نیز  به بررسی مشکلات سرمایه گذاران در زمینه های مختلف  پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز