خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت:

لزوم تسریع در مشخص کردن حریم خطوط لوله های نفتی خوزستان و حصارکشی آنان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۵۶

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شرکت خطوط لوله های نفتی خوزستان موظف است در همه نقاط استان حریم لوله های نفتی را مشخص و حصار کشی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه در جلسه بررسی خطوط لوله نفت  در محدوده آبگیری سد بالا رود و اجرای پروژه عمرانی در شهر الهایی، اظهار داشت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان باید حریم لوله های نفتی  خود را مشخص و حصارکشی کند، اگر در این صورت به حریم آن‌ها تجاوز شد، می تواند از خود دفاع کند.

وی افزود: شهرداری ها و فرماندارها باید هنگام اجرای طرح های تفضیلی و هادی به حریم لوله های نفتی که مشخص است و قانون دارد توجه کامل داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران تاکید کرد: اگر لوله های نفتی قبل از تشکیل  یک شهر در منطقه بوده اند حق با لوله های نفتی است در غیر این صورت حق با ساکنان منطقه می باشد و شرکت خطوط لوله های نفت باید چاره ای برای این لوله ها بی اندیشد.

وی با بیان این که فرمانداران از هر گونه ساخت و ساز باید در حریم مشخص لوله های نفتی جلوگیری به عمل آورند، توضیح داد: هر گونه ساخت و ساز در حریم لوله های نفتی که توسط این شرکت مشخص شده است ممنوع می باشد.

حاجی زاده  با تاکید بر پیش بینی و پیشگیری  و حرکت به سوی ایمن سازی لوله های نفتی تصریح کرد: در جلسه ای که ۱۹ مهر ۹۶ در اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد و مصوب شد در جهت افزایش ایمنی و واکنش به موقع در مواقع بروز حوادث در خطوط لوله و مواد سوختی، شرکت خطوط لوله خوزستان در مسیر آبادان، اهواز و شوش نسبت به جانمایی سه پایگاه اطفا حرق اقدام نمایید که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: اگر در برخی نقاط شاهد هستیم که ساخت و ساز های در اطراف یا روی لوله های نفتی صورت گرفته مقصر شرکت خطوط لوله های نفتی است چرا که حریم را مشخص نکرده است و در برخی نقاط حتی یک تابلو هم ندارد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به این که در بسیاری از نقاط دور افتاده مردم حافظ و نگهبان لوله های نفتی هستند و تا کنون هیچ مشکلی برای لوله های نفتی ایجاد نکرده اند، بیان کرد: متاسفانه در برخی نقاط مسیرهای کنار خطوط لوله های نفتی به کانون های ریزگرد تبدیل شده اند و با وزش باد گرد و خاک ایجاد می کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن خطوط لوله انتقال نفت در محدوده آبگیری سد بالا رود، افزود: تنها سدی که می تواند عایداتی به اندیمشک برساند و پدافند غیرعامل در آب است، سد بالا رود است که باید به بهره برداری برسد و صلاح نیست به خاطر لوله های نفتی کار آن عقب بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز