خبرگزاری کار ایران

استاندارخوزستان:

خط دوم آبرسانی آبادان تا 45 روز آینده وارد مدار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۱۷

استاندار خوزستان به پیشرفت 95 درصدی احداث خط دوم آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این خط تا 45 روز آینده وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی دوشنبه در حاشیه نشست بررسی وضعیت آب شرب شهرستان های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: هم اکنون شرایط آب شرب آبادان و خرمشهر در شهرها و روستاها در شان مردم نیست و باید شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: به همین منظور از سال گذشته پیش بینی لازم برای احداث خط دوم آب غدیر به طول 105 کیلومتر همراه با ایستگاه های پمپاژ و شیرآلات لازم انجام شده است.

شریعتی گفت: برای احداث این خط تا کنون 9 هزار میلیارد ریال تامین اعتیار شده و با تکمیل آن تا 45 روز آینده آب شرب مورد نیاز شهرستان های خرمشهر، شادگان و آبادان از این خط تامین می شود.

وی افزود: با بهره برداری از خط جدید آب غدیر دیگری نیازی به برداشت آب از کارون برای شرب خرمشهر و آب رودخانه بهمنشیر برای آب شرب شهرستان آبادان نیست و کیفیت آب شرب مورد نیاز مردم به لحاظ قابل ملاحظه ای ارتقاء می یابد.

شریعتی وضعیت آب شرب روستا های آبادان را به هیچ وجه قابل قبول و مطمئن ندانست و گفت: با وارد مدار شدن خط دوم غدیر روازنه 20 هزار متر مکعب آب نیز برای روستا های آبادان تامین می شود.

استاندار خوزستان گفت: تا 45 روز آینده نیز برای بهبود وضعیت آب شرب منطقه به طور ثابت روزانه 93 هزار متر مکعب آب به آبادان و 68 هزار متر مکعب آب غدیر به خرمشهر از خط اول آب غدیر تحویل می شود تا در شبکه های آب شهری تزریق گردد.

وی افزود: به همین منظور کمیته سه نفره برای بررسی و رصد دقیق تامین آب غدیر به شهرستان های آبادان و خرمشهر تشکیل و روزانه به فرمانداران این 2 شهرستان گزارش می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز