خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۳۲۳

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز گفت: به مناسبت 20 خرداد، روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاهی از دسترنج‎ها و آثار هنرمندان صنایع دستی اهواز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا گفت: این نمایشگاه از یکشنبه 20 خرداد ماه 97 به مدت چهار روز در محل این اداره برپا می‎شود.

جلیلی‎نیا افزود: در این نمایشگاه بیست هنرمند اهوازی که دارای کارت صنعتگری از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند؛ آثار خود در رشته ‎های بافت سنتی، مصنوعات چوبی و سفالی، چهل‎تکه‎دوزی، قلم‎زنی روی فلزات، شیشه‎گری، چاپ باتیک و تراش‎سنگ‎های قیمتی را در معرض نمایش و فروش قرار خواهند داد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و گفت: زمانی که اثری توسط صنعتگر خلق می‎شود، باید بازاری نیز برای فروش آن اثر داشته باشد که به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا با برپایی چنین نمایشگاه ‎هایی، بازارسازی برای این هنرمندان را در سطح شهرستان اهواز گسترش دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" در صدد هستیم چنین نمایشگاه‎ هایی را با هدف ایجاد بازار فروش، به مناسبت‎ های مختلف برگزار و در کنار آن موضوع آموزش را نیز به صورت تئوری و عملی دنبال کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز با اشاره به زمان بازدید از این نمایشگاه اضافه کرد: علاقه‎مندان می‎توانند از بیستم خرداد ‎ماه 97 از ساعت 18 تا 22 با مراجعه به اداره میراث فرهنگی اهواز واقع در خیابان 24 متری، روبروی هتل پارس از این نمایشگاه و آثار آن دیدن کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز