خبرگزاری کار ایران

حسن کریمی خبر داد:

آغاز به کار کنترل مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی در اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۹۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: دستگاه ها و یا اداراتی که طی روزهای آتی اقدام به کاهش مصرف برق خود ننماید، برق آن ها قطع می شود و فقط با دستور استاندار وصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن کریمی با اشاره به بحران ناشی از خشکسالی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در تابستان ۹۷، گفت: ۷۵ درصد سدها ونیروگاه های کشور در استان خوزستان قراردارند که بخش عظیمی از برق مصرفی مشترکین ما را تامین می نمایند و با توجه به کمبود آب پشت سدها قطعا امسال تابستان بسیار سختی را جهت حفظ و پایداری شبکه برق خواهیم داشت.

کریمی افزود: امسال بمنظور گذر از بحران خشکسالی اقدامات گسترده ای را در دستور کار قرارداده ایم تا بتوانیم رفاه و آسایش مردم را تامین کنیم و کاهش زمان کاری ادارات از ساعت ۳۰: ۶ دقیقه تا ساعت ۳۰ : ۱۲ دقیقه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته می باشد که حسب دستور استاندار خوزستان کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی و بانک ها ملزم هستند از ۱۹ خرداد ماه تا پایان ۱۵ شهریور ماه ۹۷ مصرف برق خود را ۸۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: امروز ما با جدیت اخطارهای لازم را به کلیه دستگاه ها و ارگان ها و نهادها اعلام کرده ایم و اقدامات لازم را نیز در راستای پایداری شبکه عملیاتی نموده ایم.

کریمی در ادامه ضمن تشکر از ادارات و دستگاه هایی که دستورالعمل را عملیاتی نمودند، خاطر نشان کرد: دستگاه ها و یا اداراتی که طی روزهای آتی اقدام به کاهش مصرف برق خود ننماید برق آن ها قطع می شود و فقط با دستور استاندار وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: گام اول در راستای پایداری شبکه برق را ما با دستگاه ها، ادارات، ارگان ها و صنایع شروع نمودیم و گام بعدی را باید مردم با ما همراهی کنند و مصرف برق خود را در ساعت پیک یا اوج مصرف که در اهواز از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ۱۲ شب می باشد، کنترل نموده و استفاده از لوازم غیرضروری مانند لباسشویی، جاروبرقی و غیره را به ساعت های اولیه صبح و یا روزهای تعطیل موکول نمایند تا بتوانیم تابستان ۹۷ را با مشکلات کمتری مدیریت کنیم.

کریمی در پایان افزود: در صورتی که شهروندان و به ویژه کسبه توصیه های کارشناسان برق را جدی نگیرند، مجبور خواهیم شد کمبود تولید برق را با اعلام برنامه زمانبندی خاموشی در سطح کلانشهر اهواز جبران نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز