خبرگزاری کار ایران

در شورای اجتماعی استان خوزستان مطرح شد؛

کاهش 70 درصدی آمار تیراندازی در مراسم ازدواج و عزاداری در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۴۲۴

استاندار خوزستان عنوان کرد: هدف اصلی و اولویت اول شورای اجتماعی استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اجتماعی استان با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی،گفت: مسائل اجتماعی عموما راه‌حل‌های اجتماعی دارد و نمی‌توان آنها را با راهکارهای امنیتی و انتظامی حل کرد که نتیجه پایدار و موثر عاید نمی شود.

استاندار خوزستان افزود: هدف اصلی و اولویت اول شورای اجتماعی استان ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی خوزستان است و باید در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری ها به نحوی عمل کنیم که شاخص های فرهنگی اجتماعی ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: همانگونه که بیان شد موارد تیراندازی در مراسم های ازدواج و عزاداری حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است و این نشان دهنده این است که راه حل های اجتماعی یک ظرفیت مهم بوده و برای این موضوع در چند سال اخیر یک برنامه پایه‌ای اجرا شده است.

شریعتی یادآور شد: باید تلاش کنیم در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی شاخص ها را کمی نماییم که ملموس و قابل اندازه گیری و سنجش باشد و به نحوی عمل کنیم که شاخص ها رشد یابد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان بایست در زمینه خدماتی که به مناطق کم برخوردار ارائه می‌دهند مورد ارزیابی قرار گیرند که این کار توسط معاونت سیاسی اجتماعی و اداره کل اجتماعی استانداری در دستور کار قرار گیرد و یکی از آیتم های ارزیابی عملکرد دستگاه ها میزان خدماتی خواهد بود که در مناطق حاشیه نشین انجام می شود.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی این سازمان به خوزستان، توضیح داد: قبل از ماه رمضان همراه با نوبخت و نمکی از این مناطق بازدیدی داشتیم و پیش از آن هم جلسه ای در وزارت کشور تشکیل شد و پیرامون این مسائل صحبت شد و برای بهبود شاخص ها و پشتیبانی های لازم تصمیماتی گرفته شد و پس از آن هم طی بازدیدی وضعیت این مناطق از نزدیک مشاهده شد.  

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین توافق های کلی در خصوص میزان اعتبارات در زمینه های مختلف انجام شد و در طول یک ماه اخیر موضوعات مختلف در حوزه های معاونت سیاسی و اجتماعی، معاونت عمرانی و معاونت امنیتی و انتظامی تقسیم بندی و به تهران ارسال شده و قرار بر این است که نمکی (معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور) دوباره به استان سفر کند و برای توانمندسازی مناطق حاشیه نشین تصمیمات لازم گرفته شود و مطابق با آن هزینه شود.   

شریعتی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی هم آنچه لازم می‌دانند در حوزه‌های مختلف به معاونت های سیاسی اجتماعی، عمرانی و امنیتی ارائه دهند تا امسال بتوانیم یک تحول و تغییر قابل توجهی در رویکرد نسبت به توانمندسازی مناطق حاشیه نشین در دستور کار خود قرار دهیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته در این بخش ۱۵ میلیارد تومان تزریق شد و کارهای خوبی شد اما نیاز به حمایت و سرمایه گذاری بیش از این است که امیدواریم با توافقاتی که با سازمان برنامه داشتیم بتوانیم در سال ۹۷ این تغییر و تحولات را در کل استان و با محوریت اهواز انجام دهیم.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد استانداری جهت توانمندسازی مناطق حاشیه نشین "نه برای مردم" و "نه بر مردم" است بلکه رویکرد "با مردم" است و از همین رو ما باید حتماً همراه با مردم کارها را انجام دهیم و مشارکت مردم ضامن پایداری و رشد متوازن در مناطق خواهد بود و عدم همراهی و مشارکت و اقناع سازی آنها برای مشارکت ما را به سر منزل مقصود رهنمون نمی سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز