خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم بهبود وضعیت آب شرب در شهرستان های آبادان و خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۴۴

استاندار خوزستان گفت: باید اهتمام بورزیم و وضعیت آب خرمشهر و آبادان را پیش از رسیدن به مرز بحران اصلاح کنیم، آب لوله کشی مردم این دو شهر شور است و شایسته مردم محروم و مظلوم این شهرستان ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای پایایی منطقه ای برق خوزستان در استانداری، اظهار داشت: در حال حاضر EC آب لوله کشی در خرمشهر و آبادان 6 هزار میکروموس و در مقطع نهر مارد 13 هزار میکروموس است.

وی افزود: اگر کشاورز آبی برای نوشیدن نداشته باشد، معیشت وی نیز به خطر می افتد، آن وقت دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد بنابراین باید اهتمام بورزیم و پیش از بحران مساله را حل کنیم.

استاندار خوزستان همچنین با انتقاد از نادیده گرفتن بحث مصرف برق و آب از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: این شرکت برای هر هکتار زمین، بیش از حد مجاز آب مصرف می کند و توجهی به مشکلات ناشی از این موضوع ندارد.

وی افزود: یک استاد دانشگاه آلمانی بررسی کرده که شرکت نیشکر آب اضافه مصرف می‌کند که این امر باعث بالا رفتن آب زیرزمینی و افزایش شوری آب می شود.

شریعتی با اشاره به لزوم توجه شرکت نیشکر به بحث صرفه جویی آب و برق در خوزستان، بیان کرد: برای حداقل پنج ساعت در روز(12 تا پنج بعد از ظهر) باید برق ایستگاه های پمپاژ  آب این شرکت قطع شود تا ضمن صرفه جویی در مصرف برق، مصرف آب نیز کاهش یافته و وضعیت آب در پایین دست (خرمشهر و آبادان) بهبود یابد.

وی در ادامه با بیان این که صرفه جویی برق در خوزستان از طریق کاهش ساعات اداری موفقیت آمیز بوده، عنوان کرد: کاهش مصرف برق در خوزستان با جدیت پیگیری می‌شود و خوشحالم که مدیریت مصرف در خوزستان دارد به یک فرهنگ تبدیل شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: نه تنها در مصرف برق ادارات، بلکه در مصرف خانگی هم در حال رعایت بوده و مردم با وجود شرایط خوزستان و گرمای طاقت‌فرسای آن، نهایت صرفه‌جویی را به کار می گیرند.

شریعتی با اشاره به نیاز استان به پنج تا 6 هزار مگاوات ظرفیت تولید غیر برق آبی در استان، گفت: در حال حاضر قرار است هزار مگاوات ظرفیت تولید در آبادان، هزار مگاوات در غیزانیه، 2500 وات اهواز و هزار مگاوات دزفول ایجاد کنیم ولی نیروگاه برق بهبهان چند سال است که متوقف شده و امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز