خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان؛

عملیات اجرایی انتقال آب کارون به رودخانه جراحی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۲۶

عملیات اجرایی انتقال آب کارون به جراحی ظهر دوشنبه با حضور محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود شدید آب در رودخانه جراحی و به منظور تامین آب نخیلات شادگان مقرر شد تا امکان انتقال و تامین آب از انتهای کانال ریزگرد (کیلومتر44) به رودخانه جراحی در دستور کار قرار گیرد که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد این امکان وجود دارد.

انتقال آب به رودخانه جراحی برای تامین آب نخیلات شادگان شامل احداث ایستگاه پمپاژ در ساحل چپ رودخانه کارون و دهانه نهر بحره، احداث کانال انتقال آب در مسیل بحره به همراه سازه های مربوطه، احداث کانال خاکی به طول 11 کیلومتر از انتهای کانال ریزگرد ها تا نهر منصوره، لایروبی و تعریض نهر منصوره به همراه سازه های کنترلی است.

اعتبار این پروژه 700 میلیارد ریال است که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.

در شادگان 13 هزار هکتار نخیلات وجود دارد که طی دو سال اخیر به خاطر خشک شدن رودخانه جراحی تعداد زیادی از این نخل ها تلف شده اند و همین امر به معیشت مردم منطقه که تنها از طریق کشاورزی تامین می شود، ضربه وارد کرده است.

با احداث این کانال مجددا آب در رودخانه جراحی رهاسازی می شود و نخیلات شادگان جان دوباره می گیرند.

در این آیین علاوه بر مسئولان استانی بسیاری از کشاورزان و نخل داران شادگانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز