خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد:

رتبه ۳۱ خوزستان در جذب تسهیلات خانگی و بانوان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۸۵۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: خوزستان در زمینه جذب تسهیلات خانگی و بانوان با دو استان دیگر به صورت مشترک با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان مقام سی و یکم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی بحرینی مقدم در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: در دستورالعمل برای بررسی طرح ها و تعیین تکلیف برای ارجاع به بانک یا بازگشت به شهرستان ها تنها چهار روز فرصت هست اما در حال حاضر وقفه ای در این زمینه وجود دارد و نمی‌شود بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ طرح در کارتابل استان معلق بماند.

وی افزود: به رغم برگزاری جلسه های تخصصی کارگروه ها از جمله کمیته فنی اما این وقفه وجود دارد که باید تا آخر هفته تمام طرح های موجود در کارتابل را تعیین تکلیف کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: بر اساس گزارش های اعلامی برخی از طرح ها در کمیته فنی مصوب می شوند ولی به بانک ارجاع داده نشده و به شهرستان ها برگشت زده می شوند؛ این کار به هیچ عنوان قبول نبوده و هیچ ایرادی هم از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل پذیرش نیست.

بحرینی خبر داد: وزارت کشور در خصوص جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان گزارشی ارائه داده که بر اساس آن خوزستان با استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان مقام سی و یکم کشور را دارد؛ ظاهرا این مبلغ تا ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته ولی در سیستم ثبت نشده که باید گزارش بروزرسانی شود.

وی با اعلام این خبر که اعتبارات سال جاری ابلاغ شده، ادامه داد: این اعتبارات که با کاهش همراه بوده به بانک ها نیز ابلاغ شده است. دستگاه‌های تخصصی و دبیرخانه باید هر چه سریع‌تر طرح‌ها را به بانک‌های ذیربط اعلام و بانک ها نیز برنامه ریزی عملیاتی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه از دو هزار و ۲۰۰ طرح حدود یک هزار و ۵۰۰ طرح در دست بررسی بانک ها هستند، بیان کرد: در دو طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی ۲۵ میلیارد تومان کل پرداختی هست که نسبت به اعتبارات اختصاص یافته و محدودیت زمانی آن تا پایان خرداد چنین رقمی خیلی بالا نیست.

بحرینی با اشاره به لزوم تسهیل موانع در سطح استان گفت: به اندازه کافی موانع کار در سطح ملی داریم و باید این گونه مشکلات در سطح خوزستان برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌خوزستان با اعلام این خبر که نسبت پرداخت به طرح‌ها در روستایی ۴.۹ درصد و در اشتغال فراگیر ۲.۵ درصد است، اضافه کرد: متأسفانه نحوه رسیدگی و پرداخت در سه بانک استان خیلی خوب نیست و زنگ خطر می زند.

بحرینی با بیان اینکه ایرادهای مختلفی در رسیدگی های بانکی خوزستان احصاء شده است، گفت: باز هم تأکید می کنم که موانع و مشکلات در سطح استان باید برطرف و تسهیل‌گری لازم انجام شود تا میزان پرداخت تسهیلات در خوزستان افزایش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هنوز ۳۰ درصد از این ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی توزیع نشده، اظهار کرد: شاید در برخی موارد متقاضیان به دلایل متعدد از جمله افزایش نرخ ارز به بانک مراجعه نکنند ولی باز با این حال همکاری کم بانک ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز