خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت:

برگزاری فوتبال مجازی با هدف کاهش خشونت به زودی در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۶۷

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: با هدف کاهش خشونت و رفتارهای پرخطر فوتبال مجازی در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد صادق کریمی کیا در نشست ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری، اظهار کرد: در استان خوزستان ظرفیت های بسیاری در حوزه بازی های رایانه ای وجود دارد به طوری که بازی بازان حرفه ای در زمینه فوتبال مجازی استان، سال گذشته با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای حائز رتبه سوم کشوری شدند.

وی از خوزستان به عنوان یکی از مراکز نشر بازی های رایانه ای غیر مجاز نام برد و افزود: در همین راستا برای نظارت بیشتر بر محصولات فرهنگی در همه شهرستان ها  کارگروهی تشکیل خواهد شد تا محتوای بازی های رایانه ای را کنترل و مدیریت کنند.

کریمی کیا یکی از ابزارهای هژمونی و قدرت غرب را فضای مجازی دانست و افزود: امروز شاهد حضور بازی های رایانه ای خشونت آمیز در کشور هستیم که متاسفانه گاها با جوانانی رو به رو می شویم که بازی‌های رایانه‌ای را به واقعیت تبدیل کرده اند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با اشاره به دسترسی آسان افراد به اینترنت، ادامه داد: بیشترین اطلاعات انسان از طریق چشم دریافت می شود لذا هر اطلاعاتی که وارد ذهن شود در ناخودآگاه افراد تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین برای کاهش استفاده از بازی های غیرمجاز و خشونت آفرین باید محتوای تمامی محصولات فرهنگی توسط دستگاه های مربوطه و همچنین خانواده ها رصد شوند.

وی گفت: یکی از برنامه های که به طور جدی در مجموعه استانداری دنبال می شود، برگزاری فوتبال مجازی در سطح استان است.

کریمی کیا اذعان داشت: با توجه به پتانسیل های موجود در استان برای برگزاری این مسابقات، کمیته ای از چندین شرکت توانمند بومی برای طراحی بازی های رایانه ای تشکیل داده ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید کنترل و مدیریت محتوایی در باشگاه های بازی های الکترونیک در سطح استان صورت گیرد و محصولات فرهنگی بر اساس سن افراد در اختیار آنها قرار گیرند.

در ادامه این نشست کریمی کیا به کمرنگ شدن نهاد خانواده و آموزش و پرورش به دلیل رشد روز افزون استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در تولید، توزیع و مصرف فرهنگی باید مداخله علمی و منطقی صورت گیرد تا کمتر شاهد برخی رفتارهای اجتماعی خشونت بار در جامعه باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تصریح کرد: حوزه فرهنگی، حوزه دستوری نیست بلکه از طریق آموزش غیرمستقیم و تدریجی، می توانیم شاهد تاثیرات مفید و ثمربخش باشیم.

در ادامه این نشست مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: روزانه شاهد جلسات متعدد در زمینه های مختلف در مجموعه استانداری هستیم و خوشبختانه بازخورد خوبی داشته است که مرهون نگاه بسیار عمیق استاندار و معاونین وی می باشد.

محمد جوروند افزود: در حوزه های بسیاری برای ورود و خروج محصولات حساسیت های بسیاری وجود دارد اما متاسفانه از حوزه های معنوی و روحی غافل شده ایم.

وی به مغفول ماندن از بازی های رایانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه های طبیعی سازی خشونت و جنایت به وسیله نشان دادن این مسئله به صورت عادی در بازی های الکترونیکی است.

جوروند تاکید کرد: خانواده ها باید توجه و هوشیاری بیشتری در دسترسی فرزندان خود به فضای مجازی به ویژه بازی های رایانه ای باشند.

براساس گزارش نیروی انتظامی بیش از 200 باشگاه بازی های الکترونیک در سطح استان فعالیت می کنند و به جوانان و نوجوانان خدمات می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز