خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان خبر داد:

شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران خوزستان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۹۷

نماینده سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان گفت: پیشگیری از تبدیل حادثه به بحران و همچنین حمایت های اجتماعی و کمک به بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان وظیفه ملی و اخلاقی همه ی ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سیروس داوودی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع که کشور ما یکی از کشورهای در معرض بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله و خشکسالی قرار دارد و استان خوزستان هم از این امر مستثنی نمی باشد؛ طی چند سال اخیر درگیر بحران هایی همچون سیل، گرد و غبار، آتش سوزی و خشکسالی بوده ایم، لذا کسب آمادگی و تمهید مقدمات پیشگیری از تبدیل حادثه به بحران و همچنین حمایت های اجتماعی و کمک به بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان وظیفه ملی و اخلاقی همه ی ماست.

 نماینده سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان افزود: با توجه به جایگاه تشکل های مردمی، به عنوان یکی از سرمایه های انسانی کشور و نیز تاثیر و نقش آن ها در کمک رسانی و امداد به آسیب دیدگان در زمان وقوع بلایای طبیعی، باید بر افزایش توانمند سازی و آموزش آنان و همچنین بهره مندی بیشتر استان از ظرفیت آن ها تاکید کرد.

وی تاکید کرد: در شروع سال ۹۷ اولین جلسه کارگروه تخصصی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استانداری خوزستان  با حضور کریمی کیا مدیر کل امور اجتماعی استانداری و حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر نمایندگان ادارات استان تشکیل شد، مصوبه ای داشتیم که دستور به تشکیل شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استان داده شد و اقدامات لازم در جهت استفاده موثر از ظرفیت سمن ها اتخاذ گردید و با محوریت انجمن مدیریت بحران خوزستان که تنها تشکل تخصصی در حوزه مدیریت بحران در استان می باشد، شبکه هماهنگی سازمان های مردم نهاد مدیریت بحران استان راه اندازی شده و جلسات متعددی با حضور مدیران تشکل های مختلف برگزار گردید و مقرر شد که ۱۲ کارگروه زیر مجموعه شبکه راه اندازی شود و از توان بیشتر سازمان های مردم نهاد استان به فراخور توانایی و تخصصی که دارند به عضویت کارگروه ها درآیند.

داوودی خاطر نشان کرد: در اولین جلسه  شبکه هماهنگی  که با حضور  فعالین این حوزه و نماینده اداره کل امور اجتماعی استانداری در محل خانه سازمان های مردم نهاد استان برگزار شد، مهرزاد لیموچی بعنوان رئیس شبکه انتخاب گردید. وی سوابق روشنی در حوزه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز