خبرگزاری کار ایران

تولیدکنندگان خوزستانی سفیران کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: می توانیم ادعا کنیم در کنار نفت کشاورزی ملی هم داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با حضور استاندار خوزستان، رئیس سازمان، معاونان،  مدیران کل، مروجان و کشاورزان، سی و دومین همایش تجلیل از تولید کنندگان برتر  بخش‌های مختلف کشاورزی استان در اهواز برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این مراسم مهمترین وظیفه بخش کشاورزی را تأمین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ حال حاضر دنیا محدودیت منابع تولید، برداشت های نامناسب آب و بهره برداری نامناسب از طبیعت در مقابل افزایش سریع جمعیت، تغییر فرهنگ و الگوی مصرف آب می باشد.

کیخسرو چنگلوایی خشکسالی سال گذشته را در ۶۰ سال اخیر بی سابقه خواند و افزود: ۹۰ درصد استان در سال گذشته دچار خشکسالی خیلی شدید و ۴ درصد دچار خشکسالی شدید شد.

وی متوسط بارندگی استان را ۲۵۰ میلی متر و تبخیر شدید را ۵/۸ برابر بارندگی عنوان کرد و اظهار داشت: براساس اعلام سازمان آب و برق در سفره های آب زیرزمینی نیز دچار مشکل هستیم.

چنگلوایی گفت: بیش از ۹۸ درصد تولیدات استان متکی به اراضی آبی می باشد و ۸۸ درصد از اراضی آبی خوزستان از طریق آب های سطحی تأمین می شود در حالیکه سرچشمه تمام رودخانه های استان خوزستان از استان های دیگر می باشد.

وی افزایش بهره وری آب را از طریق ارتقاء راندمان مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح میسر دانست و تلاش ها و همگامی سایر دستگا ه های اجرایی، وزارت خانه، مدیریت برنامه ریزی  و استانداری و توجه خاص دولت جهت تأمین اعتبار به خصوص اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی را موجب توفیقات امروز  بخش کشاورزی استان دانست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی، استان خوزستان را اولین تولید کننده انواع محصولات کشاورزی با اختلاف نسبتاً زیاد با استان های دیگر عنوان کرد و افزود: سرانه تولید محصولات کشاورزی در استان ۳ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم می باشد در صورتیکه این سرانه در کشور یک هزار و ۵۰۰ گرم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز