خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری خوزستان خبر داد:

انجام مطالعه ساماندهی ترافیک "کیان آباد" و "کیانپارس" اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۲۲۳

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: مناطق کیان‌آباد و کیانپارس اهواز به دلیل استقرار مطب‌های پزشکی و مجتمع‌های تجاری و مسکونی از پرترافیک‌ترین مناطق اهواز هستند، که جهت ساماندهی ترافیک مورد مطالعه قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرامند هاشمی زاده در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات معاونت عمرانی در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی جهت ساماندهی ترافیک کلانشهر اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز اقدامات خوبی انجام داده و مناطق پرترافیک را شناسایی کرده تا طرح های کنترل ترافیک با نگاه جدید و ملاحظه طرح جامع ترافیک و با اقدامات علمی انجام شوند.

وی افزود: مناطق کیان آباد و کیانپارس اهواز به دلیل استقرار مجتمع های پزشکی، تجاری و مسکونی از پرترافیک ترین مناطق اهواز هستند. این مناطق با انتخاب یک تیم مشاور که به جغرافیای اهواز آشنایی کامل دارد، جهت ساماندهی ترافیک مورد مطالعه قرار گرفته اند. محل احداث پارکینگ ها و بهره مندی از پارکینگ ها در طرح ها دیده شده و امیدواریم با تدوین راه حل ها و همچنین تعهد شهرداری نسبت به اجرای طرح هایی در این زمینه شاهد کاهش ترافیک باشیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به طرح جایگزینی مناطق جدید در اهواز برای انجام کارهای پرترافیک، تصریح کرد: همچنین شهرداری اهواز موظف شده است مجتمع هایی که تعهد ایجاد پارکینگ و قرار دادن در اختیار عموم مردم را داشتند و به هر شکلی از انجام این تعهد سرباز زده اند را شناسایی و با آنها برخورد کند.

هاشمی‌زاده با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز سفرهای تابستانه، تصریح کرد: خوزستان در این فصل بیشتر مسافر است اما برخی شهرهای استان محل عبور مسافرین استان‌های دیگر است که باید تمهیدات لازم در خصوص شناسایی مناطق حادثه خیز و نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی مناسب در این مسیرها اندیشیده شود.

وی گفت: تبدیل یک سایت صنعتی (کارخانه راکتور سازی) در منطقه سپیدار و باهنر که ترافیک سنگینی داشت به یک کاربری مناسب و با آرامش محیطی برای استفاده در حوزه توریست درمانی از برنامه های آتی است. ۲۰ هکتار زمین برای این طرح در نظر گرفته شده است و در جلسه امروز این طرح مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز