خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون خبر داد:

آغاز کشت چای ترش قرمز در شهرستان کارون/ افزایش ۵۰ درصدی کِشت نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۶۲۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از شروع کشت چای ترش قرمز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جبار حمادی، اظهار کرد: سطح زیر کشت چای ترش در شهرستان کارون حدود ۱۰ هکتار است که از این میزان سالیانه ۵۰ تن محصولِ تَر معادل ۲۰ تن چای خشک تولید می‌شود.

وی افزود: کشت این گیاه دارویی از اول اردیبهشت  آغاز می‌شود، گل‌دهی این گیاه نیز از مهرماه شروع و زمان برداشت کاسبرگ‌ها در آبان ماه است که با دست انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون، گفت: شرایط آب و هوایی کشت این محصول، گرم و خشک است که سبب شده تا شهرستان کارون موقعیت مناسبی برای کشت چای قرمز داشته باشد به‌گونه‌ای که هرسال سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا کرده و امسال افزایش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت چای سرخ را خواهیم‌ داشت.

حمادی  ادامه داد: این محصول قابلیت فرآوری زیادی به‌صورت استفاده در سالاد، ترشی، مربا و مخلوط‌های دم‌نوشی دارد اما متأسفانه به دلیل عدم اعتبار و امکانات کافی توجه ای به فرآوری و بسته‌بندی برای فروش و کسب درآمد بیشتر نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون در پایان گفت: این محصول از لحاظ اقتصادی دارای اهمیت بسیار زیادی است و صادرات عمده دم‌نوش چای ترش ایرانی یکی از منابع کسب درآمد بالا است. در صورتی‌ که در زمینه بازاریابی و بسته‌بندی این محصول حمایت بیشتری صورت گیرد، می‌تواند در زمینه ورود ارز به کشور بسیار موفق و کارآمد باشد که با توجه به شعار امسال با عنوان جهش تولید، این شهرستان گامی مؤثر در افزایش و ترویج تولید چای ترش و صادرات آن خواهد داشت.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز