خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور محقق شد؛

طراحی و ساخت قطعه ی بالانس پیستون کمپرسورهای گازی توسط نفت و گاز آغاجاری

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۶۸۹

کارشناسان و متخصصان شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری موفق به طراحی و ساخت بالانس پیستون کمپرسورهای گازی بورسینگ مدل GC/355/8 در ایستگاه تزریق گاز 600 کرنج شدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان این خبر اعلام کرد: بالانس پیستون از جمله قطعات بسیارحساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص است که در کمپرسورهای گازی گریز از مرکز بورسیگ مدل GC/355/8 مورد استفاده می باشد.

ابراهیم پیرامون گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه تزریق گاز مذکور در تولید صیانتی نفت و عواقب ناشی از توقف تجهیزات مذکور، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی، اداره نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری نسبت به بومی سازی ساخت بالانس پیستون برنامه ریزی و اقدام نمود.

وی افزود: در این راستا با نظارت کارشناسان مکانیک، ظرفیت و توانمندی فنی مهندسی شرکت های مطرح و فعال در زمینه طراحی و ساخت قطعات خاص، مورد ارزیابی قرار گرفت و یک شرکت دانش بنیان برگزیده شد.

پیرامون در ارتباط با مراحل انجام کار و طراحی افزود: با توجه به عدم امکان ابعادبرداری صحیح از نمونه های مستعمل بالانس پیستون، مشکلات متعددی در کار طراحی وجود داشت، لذا متخصصان شرکت آغاجاری طی جلساتی با کارشناسان بخش خصوصی، براساس اسکن سه بعدی، ابهامات موجود در وضعیت طراحی بالانس پیستون را برطرف نمودند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، علاوه بر بالانس پیستون، تعویض ٢ ردیف از مجموعه seal strip آسیب دیده روتور و انجام انواع تنظیم های با دقت بالا و رعایت استانداردهای مربوطه را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان کرد.

وی گفت: پس از اتمام کار مونتاژ کمپرسور، روغن گردانی و تمیزکاری مسیر گاز، ردیف B با موفقیت راه اندازی گردید و پس از گذشت نزدیک به 530 ساعت کارکرد، کمپرسور با شرایط مطلوب دمایی و ارتعاشی همچنان در مدار تولید قرار دارد.

پیرامون طراحی و ساخت این بالانس پیستون و متعلقات را به لحاظ شرایط کارکرد عملیاتی و نوع مواد و متالوژی خاص، بسیار مهم و برجسته عنوان نمود و آن را حاصل تلاش و همت شبانه روزی همکاران نگهداری و تعمیرات جهت مونتاژ و دمونتاژ مکرر قطعات کمپرسور و نیز پایش دقیق و مداوم شرایط کارکرد کمپرسور توسط همکاران عملیات ایستگاه تزریق گاز ٦٠٠ کرنج دانست.

با راه اندازی کمپرسور گازی ردیف B تزریق گاز ٦٠٠ کرنج، امکان تزریق گاز به مخزن کرنج به میزان 5٠٠ میلیون فوت مکعب در روز فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز