خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری آبادان:

تحقق جهش تولید در گروی حمایت از مطالبات قانونی کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۱۱

رئیس دادگستری آبادان با بیان اینکه تحقق «جهش تولید» در گروی حمایت از مطالبات قانونی کارگران است، گفت: در سالی که از جانب مقام معظم رهبری با همین عنوان نامگذاری شده است، باید با توجه به حقوق و مطالبات این قشر زحمتکش، زمینه تحقق آن را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری آبادان، نعمت ا... روشن روان در جلسه بررسی مشکلات جامعه کارگری این شهر که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته با استفاده بهتر از اندیشه و بازوی هنرمند کارگران و نیروهای انسانی، زمینه پیشرفت و رونق دو چندان در واحدهای تولیدی فراهم می‌شود که باید این مسئله در کشور ما نیز جدی تر گرفته شود.

وی افزود: کارگران نقش اساسی در پیشرفت کشور دارند و بی‌توجهی به خواسته‌ها و نیازهای آنان قابل قبول نیست.

رئیس دادگستری آبادان با تاکید بر اینکه مشتاق کمک و حمایت در چارچوب قانون به جامعه کارگری هستیم، بیان کرد: کارگران بدون شک انتظار خدمات، حمایت و تسهیلات بیشتری دارند و باید متناسب با شرایط روز کشور این خدمات را دریافت کنند و دستگاه قضایی نیز در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

روشن روان تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که دشمنان قسم خورده راضی نیستند چرخ تولید بچرخد و کارگر و صنعتگر ما کار کنند که باید در این شرایط با همت مضاعف برای پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی تلاش کنیم.

حمایت قاطعانه دستگاه قضائی از جامعه کارگری

دادستان عمومی و انقلاب آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه در موضوع حمایت از قشر کارگر عظم جدی دارد و دستگاه‌های قضائی همیشه قاطعانه از جامعه کارگری حمایت می‌کند.

حمید مرانی پور ادامه داد: طبق قانون کار، موضوع تضییع حقوق کارگر در کمیسیون ‌های مختلف بررسی می‌شود و نماینده دادستان نیز در این کمیسیون ها حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حقوق کارگر پرداخت نمی‌شود و کارگران تجمع می کنند، تلاش دستگاه قضایی بر حفظ آرامش در جامعه و حمایت از این قشر زحمتکش است و تلاش می شود تا با اتخاذ تدابیر لازم و نگاه حمایتی از کارگران، زمینه بازگشت به کار و احقاق حقوق کارگران فراهم شود.

اجرای برخی احکام نیازمند حمایت دستگاه قضایی است

در ادامه این جلسه، نماینده جامعه کارگری آبادان نیز اظهار کرد: تفاوتی که جامعه کارگری با جامعه کارگری سایر کشور دارد این است که با توجه به مشکلات صنفی کارگران برخی نیروهای فرهنگی و انقلابی شهر وارد این عرصه شده‌اند.

سید یاسین توانی دو دستگی های موجود در برخی دستگاه های این شهرستان را بزرگترین مشکل جامعه کارگری آبادان برشمرد و افزود: در روابط کار و اشتغال این دوگانگی مشکلاتی ایجاد کرده است و چنانچه توسط مسئولان به این مسائل رسیدگی نشود، ممکن است بُعد امنیتی پیدا کند.

وی تعداد کارگران این شهر را 53 هزار نفر برشمرد و گفت: تعداد کارگران منطقه آزاد اروند دو برابر سایر مناطق آزاد کشور هستند.

توانی با اشاره به قوانین حوزه کارگری توضیح داد: علاوه بر 203 ماده موجوددر قانون کار کشور، مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران نیز 51 ماده دارد که برخی از آنها به صورت پرابهام توسط وزرای عضو دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور اجرا می‌شود.

نماینده جامعه کارگری آبادان با بیان این که حدود 40 هزار کارگر کم سواد و کم برخوردار در این شهرستان اشتغال دارند که از حقوق خود آگاهی ندارند، گفت: در این منطقه سه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبادان، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خرمشهر و همچنین واحد اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند در حال فعالیت هستند که حقوق و مشکلات کارگران را رسیدگی می کننند اما در اجرای برخی احکام نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم.

توانی اظهار کرد: شش رأی وحدت رویه دیوان عدالت اداری در خصوص موضوعات کارگری این شهرستان صادر شده است که از مسئولان دادگستری آبادان انتظار داریم در گام اول این آرا پیگیری شود.

وی در خصوص مشکلات کارگری پالایشگاه آبادان، توضیح داد: در موضوع فاز دوم پالایشگاه آبادان، جذب با اداره کار و زیر نظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بود اما اخراج این کارکنان توسط منطقه آزاد انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز