خبرگزاری کار ایران

مدیر تولید مناطق نفتخیزجنوب خبر داد:

موفقیت اولین برنامه‌ هوشمند تعمیراتی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب/تحقق ۹۶ درصدی برنامه اولویت‌های چهارگانه تعمیرات اساسی تجهیزات

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۲۰

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تحقق ۹۶ درصدی برنامه اولویت‌های چهارگانه تعمیرات اساسی در حوزه‌ی تجهیزات فرآیندی و اجرای ۸۳ درصد از کل دستورکارهای تعمیرات اساسی تا پایان سال ۹۸، براساس اجرای موفق یک برنامه‌ریزی هوشمند تعمیراتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید کوتی در این باره اظهار داشت:‌ برای نخستین بار، از نیمه دوم سال ۹۷ برنامه تعمیرات اساسی این شرکت در حوزه‌ی تجهیزات فرآیندی، براساس یک روش و نگرش هوشمند مبتنی بر ایمنی، محیط‌زیست و تأثیرگذاری این تجهیزات در تولید و بهینه‌سازی هزینه‌ها، اولویت‌بندی شد.

وی افزود: در این روش، تعیین تاریخ تعمیرات اساسی این تجهیزات، صرفاً متکی به کارکرد آن‌ها نبوده و با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مهندسی، ضرورت ترخیص و اولویت تعمیر اساسی هریک از تجهیزات به‌طور جداگانه مشخص می‌گردد.

سعید کوتی یادآور شد: پس از انجام بازرسی های اولیه و براساس سطح سلامت، تجهیزات فرآیندی شرکت، در ۵ بسته اولویت‌بندی شد که ۴ اولویت نخست آن به تصویب شرکت ملی نفت ایران رسید و برای اجرا به مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی شرکت، ابلاغ گردید که ۹۶% آن‌ها تا پایان سال ۹۸ با موفقیت و بدون حادثه تعمیراساسی شده است.

کوتی مزیت اصلی این شیوه را حصول حداکثر ایمنی در تأسیسات با صرف کمترین هزینه برشمرد و افزود: تا انتهای سال ۹۸ از طریق اتخاذ این رویکرد، بیش از هفتاد میلیارد ریال در هزینه‌های تعمیراتی اولویت‌های چهارگانه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صرفه‌جویی به ‌عمل آمد که صرف انجام تعمیرات اساسی سایر تجهیزات شده است.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب توضیح داد: روش کنترلیCondition Monitor(C.M) برای ماشین‌آلات دوار و روش کنترلی ضخامت‌سنجی وRisk Based Inspection(R.B.I) برای تشخیص امکان ادامه کار یا ضرورت تعمیر اساسی تجهیزات فرآیندی در نظر گرفته شد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرایندی و همکاری کلیه شرکت‌ها و سازمان‌های ذیربط، خاطرنشان ساخت: علاوه بر اولویت‌های اشاره شده در بخش تجهیزات فرآیندی، همان‌گونه که پیش‌تر نیز معاون مدیر تولید در مهندسی تعمیرات اعلام نمود، ۸۳ درصد از کل دستورکارهای تعمیرات اساسی در سال ۹۸ با موفقیت و بدون حادثه به انجام رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز