خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

اقدامات ارزشمندی در مدیریت مصرف برق در خوزستان انجام شده است/ موضوع نقدینگی علت مشکلات در حوزه برق

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۴۰

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در دو سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف برق در خوزستان صورت گرفته است، گفت: یک مشکل که در خوزستان وجود دارد این است که مصرف پیک با غیر پیک تا ۴ برابر فرق می‌کند؛ یعنی باید یک ظرفیت بالا ایجاد شود تا پیک تابستان را پوشش دهد و در زمستان این ظرفیت‌ها بدون استفاده می‌ماند.

 

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان، همایون حائری در جلسه بررسی وضعیت برق شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل که با حضور نماینده این حوزه انتخابیه در مجلس، مسئولین محلی و مدیران صنعت برق خوزستان در فرمانداری مسجدسلیمان برگزار شد، اظهار داشت: برق منطقه‌ای خوزستان دومین برق منطقه‌ای در کشور از لحاظ مصرف انرژی است با این وجود در دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه مدیریت مصرف و پیک سایی در خوزستان انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: مشکلاتی در صنعت برق وجود دارد که اصل آن به موضوع نقدینگی برمی‌گردد در عین حال باید با یک کار جهادی و برنامه ریزی شده در حوزه‌های که مشکلات وجود دارد، آن را برطرف کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: فرسودگی شبکه برق یکی از چالش‌های صنعت برق بوده که لازم است یک گزارش از میران فرسودگی‌ها آماده شود تا بتوانیم با تهیه طرح جامعه و تهیه منابع، این فرسودگی‌ها را برطرف کنیم.

حائری تصریح کرد: با وجود تعداد بالای ایستگاه و ترانس در منطقه یکی از دلایل افت ولتاژ در مسجدسلیمان مربوط به تفاوت در سطح ولتاژ ۱۱ و ۳۳ کیلو ولت است که در مواقع ضروری نمی‌توانند همدیگر را تأمین کنند که لازم است این مشکل برطرف و همسان‌سازی‌های لازم انجام شود.

وی تأکید کرد: در جایی که تأمین برق انجام می‌شود نباید افت ولتاژ وجود داشته باشد و این مسئله تا تابستان سال آینده نیاز است که برطرف شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: این آمادگی وجود دارد که در بحث تأمین برق مورد نیاز صنایع هرگونه همکاری در منطقه صورت بگیرد و برق مورد نیاز تأمین شود.

بازدید از تجهیزات و پروژه‌های برق در مسجدسلیمان از دیگر برنامه‌های همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بوده در خوزستان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز