خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری در دیدار رییس مجلس ملی ترکیه مطرح کرد:

لزوم توسعه همکاری‌های بانکی میان ایران و ترکیه

کد خبر : ۱۰۷۱۰۹

ایران و ترکیه می‌توانند در تمامی زمینه‌های اقتصادی همچون نفت، گاز، برق و سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های مختلف، روابط اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

معاون اول رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اشتراکات فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه گفت: اراده و عزمی جدی در میان مسئولان و مقامات ایران برای توسعه و گسترش سطح روابط با کشور دوست و همسایه ترکیه وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار «جمیل چیچک» رییس مجلس ملی ترکیه، با بیان اینکه " روابط تجاری و اقتصادی تهران - آنکارا نسبت به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، اندک است "، تصریح کرد: ایران و ترکیه می‌توانند در تمامی زمینه‌های اقتصادی همچون نفت، گاز، برق و سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های مختلف، روابط اقتصادی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور افزود: ‌ انتقال گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه زمینه افزایش همکاری دو کشور را فراهم می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور گفت: این امر می‌تواند موجب تسهیل نقل و انتقالات ارزی و گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه شود.

جهانگیری با اشاره به اثرگذاری دیدگاه‌های رییس مجلس ترکیه در سیاست‌های این کشور، ابراز امیدواری کرد که سفر جمیل چیچک به ایران سرفصل جدیدی در روابط تجاری دو کشور را به دنبال داشته باشد.

رییس مجلس ترکیه نیز در این ملاقات با بیان اینکه " اراده قاطعانه‌ای برای توسعه روابط میان مسئولان دو کشور وجود دارد "، سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: در این سفر ملاقات‌ها و دیدارهای مفید و موثری با مقامات ایرانی داشتم که امیدوارم زمینه گسترش روابط تجاری را فراهم کند.

جمیل چیچک با بیان اینکه " ایران و ترکیه دو کشور مهم و تاثیر گذار در منطقه هستند "، روابط اقتصادی دو کشور را دارای اهمیت فراوانی دانست و بر لزوم گسترش سطح این روابط متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه " اراده قطعی حکومت ترکیه توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است "، بر ضرورت توسعه و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و خواستار تعیین نمایندگان ویژه از سوی دو کشور برای انجام هماهنگی‌های لازم در جهت گسترش مناسبات و روابط دو کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز