خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار نخست وزیر ژاپن:

امیدوارم تحریم‌ها هر چه سریع تر برداشته شوند

کد خبر : ۱۰۸۱۱۹

زمینه های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در ایران فراهم است و آماده هستیم در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر همکاری های خود را با توکیو گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها و مذاکرات فشرده خود با سران و مقامات مختلف جهان صبح امروز به وقت محلی با نخست وزیر ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر روحانی و شین زو آبه ضمن گفتگو و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل جهانی و منطقه‌ای راههای توسعه روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، به ویژه توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

رییس جمهور در این دیدار از نخست وزیر ژاپن به خاطر ارسال پیام تبریک و اعزام نماینده ویژه در مراسم تحلیف شروع به کار دولت تدبیر و امید تشکر کرد.

دکتر روحانی با یادآوری روابط تاریخی تهران - توکیو گفت: زمینه های بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در ایران فراهم است و آماده هستیم در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست و مبارزه با مواد مخدر همکاری های خود را با توکیو گسترش دهیم.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که موضوع هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران در کوتاه ترین زمان ممکن به حل و فصل نهایی برسد.

دکتر روحانی به تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی علیه ملت ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد این تحریم‌ها هر چه سریع تر برداشته شوند.

رییس جمهور به بحران سوریه هم اشاره کرد و گفت: سوریه درگیر خطرناکترین جنگ داخلی است و تهران از تمام توان و نفوذ خود برای پایان دادن به این جنگ خونین استفاده می‌کند.

نخست وزیر ژاپن هم در این دیدار با تقدیر از سیاست های دولت دکتر روحانی برای تعامل و ارتباط دوستانه و مستحکم با کشورهای مختلف اظهار امیدواری کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن موضوع هسته ای ایران حل و فصل شود.

وی افزود: توکیو به توسعه روابط همه جانبه خود با تهران در چارچوب روابط بین‌المللی کاملا امیدوار است.

وی همچنین به مساله بحران سوریه و استفاده از سلاح های شیمیایی اشاره کرد و گفت: ما هم از خطرات سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی احساس نگرانی می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز