خبرگزاری کار ایران

روحانی در پیامی به همایش تجلیل از فعالان صنعت گردشگری:

گردشگری موثرترین ابزار دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط بین ملت‌هاست

کد خبر : ۱۰۸۷۲۶

با توجه به فضای جدید جامعه و انتخاب گفتمان اعتدال از سوی مردم و زمینه‌هایی که برای تعامل سازنده و ارتباط بیشتر با ملت‌ها فراهم شده است، شایسته خواهد بود برنامه‌ریزی لازم در جهت گسترش و توسعه امر گردشگری بیش از پیش مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

رییس‌جمهور با ارسال پیامی به همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری، تاکید کرد: صنعت گردشگری نیز می‌تواند به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت‌آمیز و درک متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌ها و در نهایت نیل انسان‌ها به آرامش تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری قرائت شد، بدین شرح است:

«با سلام به همه تلاشگران صنعت گردشگری کشور، هم‌اندیشی و هم‌افزایی آنان در این همایش ارزشمند ارج می‌نهم.

در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به بهره‌گیری از سرمایه «امید» برای ایجاد رونق و رشد دارد، هرگونه تلاش برای بهره‌گیری از خرد جمعی و «تدبیر» راهگشا شایسته تقدیر است.

توسعه پایدار کشور مستلزم برنامه‌ریزی، مدیریت و بهره‌برداری بهینه از منابع در اختیار می‌باشد.

یکی از مهمترین زمینه‌هایی که با توجه به قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و محیطی کشورمان می‌تواند در روند توسعه ملی موثر واقع شود صنعت گردشگری است. این صنعت علاوه بر سودآوری اقتصادی و اشتغالزایی، حفظ هویت و پایداری فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را نیز به دنبال دارد.

در جهان امروز که از افراطی‌گری، جنگ و خشونت رنج می‌برد، نیک‌اندیشان جهان باید دست در دست هم در جهت ایجاد صلح و ثبات و آرامش تلاش کنند.

پیشنهاد راه‌اندازی «جریان جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری»(WAVE) که توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد، می‌تواند گامی مثبت در همگرایی برای این هدف والا باشد.

صنعت گردشگری نیز می‌تواند به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت‌آمیز و درک متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌ها و در نهایت نیل انسان‌ها به آرامش تأثیرگذار باشد.

در طی سال‌های گذشته به دلیل برخی ملاحظات و مشکلات، این صنعت نتوانسته جایگاه خود را آن‌طور که شایسته ملت بزرگ ایران است، بیابد.

اکنون با توجه به فضای جدید جامعه و انتخاب گفتمان اعتدال از سوی مردم و زمینه‌هایی که برای تعامل سازنده و ارتباط بیشتر با ملت‌ها فراهم شده است، شایسته خواهد بود برنامه‌ریزی لازم در جهت گسترش و توسعه امر گردشگری بیش از پیش مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

در اینجا بر خود فرض می‌دانم، تا ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی و تقدیر و سپاس از همه خدمتگزاران عرصه صنعت گردشگری، نسبت به تحقق ابعاد گوناگون توسعه این صنعت در آینده نزدیک اظهار امیدواری نمایم و مجددا بر نقش مهم گردشگری به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط و تعامل بین ملت‌ها، تقارب فرهنگ‌ها، شناخت اقوام گوناگون از یکدیگر، برقراری صلح و دوستی، اعتلای دانش بشری و ایجاد شور، امید و نشاط تأکید کنم.

به عنوان نماینده کشوری با قدمت، تاریخ و تمدن هفت هزار ساله که همواره به نوع دوستی و احترام به حقوق بشر شهره بوده است صمیمانه انتظار دارم به ترویج و توسعه این ابزار کارآمد جهت نیل به آن آرمان‌های بلند بیش از پیش اهتمام ورزید.

در خاتمه، با ابلاغ پیام صلح و دوست ملت ایران، اعلام می‌دارم که جمهوری اسلامی ایران با پیشینه تمدنی درخشان، مشاهیر و مفاخر ادبی، علمی و مذهبی، تنوع فرهنگی و قومی کم‌نظیر، اقلیم چهار فصل و مردمان میهمان نواز آمادگی خود را برای میزبانی شایسته از گردشگران و علاقه‌مندان ابراز می‌دارد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز