خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

نظر جنتی درباره فیلم گذشته، معاونت فرهنگی، خانه سینما و بیمه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۷

دولت احمدی‌نژاد ۲۰ میلیارد تومان بابت بیمه هنرمندان بدهکار است / فیلم گذشته فیلمی ایرانی است / بازگشایی خانه سینما قانونی بود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که محدودیت‌هایی تا امروز باعثانتخاب و معرفی نشدن معاونت فرهنگی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به سوال ایلنا درباره معرفی نشدن معاون فرهنگی با وجود گذشت دو ماه از کار دولت، گفت: ما خیلی نگران هستیم که دو ماه گذشته هنوز کسی معرفی نشده است البته محدودیت‌هایی در این زمینه داشتیم که مانع از انتخاب و معرفی معاون فرهنگی شد.

وی همچنین درباره قطع شدن بیمه تامین اجتماعی هنرمندان گفت: این بیمه قطع نشده بود بلکه تامین اجتماعی تهدید به قطع آن کرد. اما قرار شده خدمات ادامه پیدا کند و ماهم بخشی از تعهداتمان را پرداخت کنیم. دولت قبل مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از طریق صندوق حمایت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و البته با مذاکراتی که انجام شده قرار است مساعدت شود.

جنتی درباره تدوین نظام جامع سینما گفت: قرار است نظام جامع صنفی در حوزه سینما و مطبوعات تدوین شود که بخشی از ان به وزارت کار باز می‌گردد که باید مذاکراتی شود که این نظام جامع را برای آن‌ها تعریف و قانونی کنیم.

وی درباره حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به روند بازگشایی خانه سینما اعتراضاتی داشت و سوال می‌کرد که چرا خانه سینما باز شده است و ممکن است غیر قاونی باشد ما هم گفتیم خلاف قانون عمل نکردیم و طبق قانون عمل کردیم و این کار خلاف قانون نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب فیلم " گذشته " به اسکار گفت: گروه ۱۲ نفره‌ای قبل از تشکیل دولت جدید برای انتخاب فلیم به اسکار انتخاب شده است که از لحاظ فنی و محتوا آشنا به سینما هستند آن‌ها امدند از بین بیش از ۵۰ فیلم فقط ۱۲ فیلم را انتخاب کردند و گزینش کردند و در بین ۱۲ فیلم نیزبه ۲ فیلم دربند و گذشته رسیدند و نهایتا فیلم گذشته را انتخاب کردند.

جنتی ادامه داد: فیلم گذشته درست است که با مشارکت فرانسوی‌ها ساخته شده است اما فیلمبردار فیلم و کارگردان آن ایرانی است و فیلم یک فیلم ایرانی است لذا ما باید احترام بگذاریم به کاری که یک گروه کار‌شناسی انجام داده است.

جنتی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد صدا و سیما در قبال سفر رئیس جمهور گفت: پوشش رسانه‌ای سفر رئیس جمهور به نیویورک توسط صدا و سیما کمتر از انتظار بوده است ما باید دقیقا بپردازیم به ملاقات‌ها و مذاکراتی که در آنجا صورت گرفته است و کاری که درباره مذاکره تلفنی انجام می‌شود را به صورت واضح بیان کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز