خبرگزاری کار ایران

از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

کد خبر : ۱۱۱۸۲۵

نماینده ملایر به وزیر نفت در خصوص عدم توجه به وضعیت کنونی کشور و قطع گاز کارخانجات و مراکز CNGشهرستان ملایر و تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران تذکر داد.

عضوهیئت‌ رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، ضرغام صادقی در نشست علنی امروز(سه شنبه، ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد.

عالی، شهریاری، حسینی و هاشم‌زهی نمایندگان زابل، زاهدان و نهبندان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل و بهسازی جاده نهبندان زاهدان تذکر دادند.

بیاتیان، قادرمرزی، بیگلری و عباس‌پور نمایندگان بیجار، قروه، سنقر و بوئین‌زهرا به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی مانند لبنیات، گوشت و مرغ در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تذکر دادند.

بیاتیان نماینده بیجار به وزیر نیرو در خصوص تجدیدنظر فوری در خصوص مدیریت سد دلوار و از سهمیه آب برای شهرستان بیجار تذکر داد.

رجبی نماینده مینودشت به وزیر نیرو در خصوص تسریع در آبرسانی به روستاهای شهرستان کلاله و مراغه‌تپه تذکر داد.

حسینی و عالی نمایندگان زابل، زهک و هیرمند به رئیس‌ جمهور در خصوص بی‌توجهی به مشکل خشکسالی تالاب هامون سیستان تذکر دادند.

مقتدایی و منصوری نمایندگان اصفهان و لنجان به وزیر نیرو در خصوص ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی مدیریت حوزه آبریز زاینده‌رود در راستای حل مشکلات و موانع موجود تذکر دادند.

مقتدایی، امیرآبادی، فولادگر، سالک و آشتیانی نمایندگان اصفهان و قم به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت اقدام سریع در خصوص جذب فاینانس قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان تذکر دادند.

دهقانی، کوچک‌زاده، عبادی، احمدی، سامری، عزیزی، حاجی، آریایی‌نژاد، جراره، رسایی، آقایی، هروی، نکو، سعدون‌زاده، نادران، عبدالهی، پورابراهیمی، هاشمی‌نخل ابراهیمی، محمد صادقی، ذوالانوار، منادی، صادقی، قاضی‌پور، کامران سبحانی‌نیا، گروسی، مفتح، عیسی‌زاده، کوچکی‌نژاد، رحماندوست، بیرانوند، شجاعی، جلیلی، اسماعیلی، علیمردانی، حسینیان و دامادی به رئیس جمهور در خصوص دستور تسریع در چاپ و توزیع قانون و پیوست‌های قانون بودجه سال ۹۲ به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور تذکر دادند.

چهاردولی نماینده ملایر به وزیر نفت در خصوص عدم توجه به وضعیت کنونی کشور و قطع گاز کارخانجات و مراکز CNGشهرستان ملایر و تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران تذکر داد.

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص رسیدگی فوری به تأخیر زیاد در انتقال وجه از طریق سیستم پست و به رئیس ‌جمهور در خصوص جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی به جهت عدم توان در پرداخت هزینه ایاب و ذهاب تذکر داد.

موسوی نماینده خدابنده به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص موضوع استمهال بازپرداخت وام‌های بخش کشاورزی در شهرستان خدابنده تذکر داد.

جلیل سرقلعه نماینده لردگان به وزیر کشور در خصوص عظیمت استاندار جدید اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و سرکشی از آب بین حوزه‌ای بدون هماهنگی با مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، به وزیر کشور در خصوص تأخیر در معرفی استاندار استان و عدم توجه به گزینه‌های بومی و به وزیر نیرو در خصوص عدم توجه به پیشرفت سرفرسان با توجه به میزان تولید برق و اشتغالزایی آن تذکر داد.

بزرگواری نماینده کهکیلویه به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم توجه به تبعات ناشی از آتش‌سوزی مناطق حفاظت‌شده استان کهکیلویه و بویراحمد، به وزیر بهداشت در خصوص نارضایتی از کمبود پزشک عمومی در مراکز بهداشت و درمانی استان کهکیلویه و بویراحمد و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم توجه به تبعات ناشی از تأخیر در اجرای پروژه‌های مهم جهاد کشاورزی در شهرستان‌های کهکیلویه و بهمئی تذکر داد.

نجف‌نژاد نماینده بابلسر به وزیر کشور در خصوص پیگیری جدی برای تحقق بیمه بهیاران تذکر داد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر نیرو در خصوص علت نادیده گرفتن رودخانه‌های استان گلستان به ویژه غرب استان که سبب خسارات زیاد برای مردم می‌شود.

سلطانی نماینده بروجن به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تأخیر در راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی و به وزیر نیرو در خصوص علت تأخیر بیش از حد در مورد فعال کردن پروژه‌ سبزکوی شهرستان بروجن تذکر داد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر نفت در خصوص علت تأخیر و بلاتکلیفی ساخت پتروشیمی استان گلستان پس از ۹ سال تذکر داد.

موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تخصیص اعتبار برای تکمیل جاده‌های روستایی شهرستان فلاورجان، به رئیس ‌جمهور در خصوص لزوم بررسی دقیق و برخورد با خاطیان پرونده تبانی رشوه در فدراسیون فوتبال و هندبال، به وزیر ارتباطات در خصوص تقاضای حل مشکلات تلفن ثابت در شهرهای ابریشم و روستای بخش پیربکران و به رئیس‌ جمهور و وزیر نیرو در خصوص اعلام خطر برای بحران آب آشامیدنی و کشاورزی در استان اصفهان و لزوم ‌چاره‌اندیشی برای این موضوع تذکر داد.

نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر نیرو در خصوص علت تأخیر در پرداخت بدهی به پیمانکاران استان گلستان با توجه به طلب زیاد آنها تذکر داد.

بشیری و فتاحی نمایندگان پاکدشت و شهربابک به وزرای دادگستری و امور اقتصادی و دارایی در خصوص جلوگیری از افزایش مجدد قیمت کالاهای مصرفی مردم و اتخاذ راهکارهای مناسب برای کاهش قیمت‌ها تذکر دادند.

جعفری نماینده بجنورد به رئیس‌ جمهور در خصوص عملی نشدن بخش مهمی از سفر رهبری به استان خراسان شمالی و مصوبات سفرهای هیئت دولت و علت اصرار بر تک‌ شیفته شدن مدارس با وجود عدم تأمین جا، فضای مناسب و صرف هزینه‌های فراوان برای این منظور که سبب ائتلاف منابع و ایجاد هزینه‌های مادی و معنوی فراوان می‌شود، تذکر داد.

جعفری و هروی نمایندگان بجنورد و قائنات به رئیس ‌جمهور در خصوص علت اصرار بر تک شیفته ‌شدن مدارس با وجود عدم امکان تأمین جا و فضای مناسب تذکر دادند.

احمدی نماینده دیر به وزیر نیرو در خصوص رفع مشکل آب شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و نخل تقی و افزایش سهم شهرستان‌های مذکور از طرح خط کوثر تذکر داد.

جوکار نماینده یزد به وزیر نفت در خصوص گازرسانی به دهستان فهرج و بخش خضرآباد تذکر داد.

بیرانوند و عارفی نمایندگان بروجرد و جیرفت به رئیس‌ جمهور در خصوص تسریع در اجرای قانون انتزاع مربوط به کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت تذکر دادند.

شهریاری، حسینی و کاشانی نمایندگان زاهدان و سیستان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم پیشرفت پروژه راه زابل به زاهدان پس از گذشت ۷ سال تذکر دادند.

جعفری نماینده بجنورد به وزرای نفت، کار و صنعت در خصوص علت عدم اقدام جدی پتروشیمی خراسان تذکر داد.

فیاضی نماینده نور به وزیر نیرو در خصوص عدم دریافت آب‌بها از کشاورزان مازندران تذکر داد.

بیاتیان نماینده بیجار به وزیر کشور در خصوص علت تأخیر در اعلام کد شهرداری شهرهای توب‌آغاج و پیرتاج با وجود گذشت ۸ ماه تذکر داد.

۳۰ نماینده به وزیر کشاورزی در خصوص واردات برنج و توزیع آن در شرایط کشاورزان که هنوز دسترنج خود را به بازار ارائه نکرده‌اند، تذکر دادند.

۵۰ نماینده به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل راه اصلی و مهم نهاوند ضیاآباد نکوئید آب ترش و تأمین اعتبار لازم برای اتمام آن در بودجه سال جاری و لایحه سال ۹۳ با توجه به گذشت ۲۰ سال از شروع آن تذکر دادند.

مقتدایی، عارفی، درویش‌پور و پژمان‌فر نمایندگان اصفهان، جیرفت و نجف‌آباد و ایذه و مشهد به رئیس ‌جمهور در خصوص ضرورت بازنگری و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی با توجه به افزایش هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت و تورم ایجاد شده تذکر دادند.

احمدی‌لاشکی و سیدهادی حسینی نمایندگان نوشهر و قائمشهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم تغییر زمان نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تذکر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز