خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان:

موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی باید اتاق فکر کشورداری تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۸۳

این موسسه باید به گونه‌ای عمل کند که همه صاحبان فکر و اندیشه در بیان نظراتشان در اینجا آزاد و راحت باشند و این موسسه را خانه خود بدانند.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: جایگاه و کارکرد موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی در عین اینکه اقتضای آرامش و طمأنینه و اشراف بر مسایل بدون تأثیرپذیری از آنها را دارد در سالهای فعالیت خود تحولات زیادی را از سر گذرانده است و حال لازم است با استفاده از تجارب گذشته آینده کاری اثرگذارتری را رقم بزند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان بعدازظهر امروز(شنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، با ارائه شرح کوتاهی از وضعیت مدیریت و اقتصاد کشور و نسبت جایگاه این موسسه با این وضعیت افزود: هشت سال پیش در نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد با اجرای یک سند بیست ساله به جایگاه اول منطقه به عنوان کشوری توسعه یافته و برخوردار از عدالت برسیم و امروز که ۴۰ درصد از زمان اجرای این برنامه سپری شده است، ‌ لازم است یک ارزیابی دقیق از مسیر پشت سر گذاشته شده و نسبت تحقق اهداف با چشم‌انداز صورت گیرد تا بدانیم در ادامه مسیر با توجه به شرایط درونی و بیرونی چه گام‌هایی باید برداشته شود تا هم اهداف محقق شوند و هم پایداری بر مواد این برنامه حفظ شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه " در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده بود "، اظهار کرد: در نیت جمعی برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تردیدی وجود ندارد اما لازم است ضمن ارزیابی آنچه از برنامه اجرا شده برای آینده نیز هدف‌گذاری مرحله‌ای انجام دهیم و موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرای این مهم نقش اساسی دارد.

نهاوندیان تصریح کرد: در این موسسه نباید به آن دسته از امور جاری که در موسسات علمی مشابه اشتغال دارند پرداخته شود بلکه باید مسائلی که لازمه یک حرکت میان و بلندمدت است در این مرکز طراحی شود و به بیان دیگر این موسسه باید به عنوان اتاق فکر کشورداری تلقی شود و به عنوان مشاور رییس‌جمهور در هماهنگ‌سازی اقدامات توسعه‌ای عمل کند.

وی با بیان اینکه " اگر نسبت به موضوعات علمی اشراف وجود داشته باشد، امکان بهره‌گیری از نکات مثبت و احراز از نکات منفی آنها وجود دارد "، تاکید کرد: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی باید ضمن استفاده از همه تجربه‌های برنامه‌ریزی در دنیا از تجارب گذشته و بویژه ۳۵ سال سپری شده در جمهوری اسلامی ایران بهره بگیرد و به جای آنکه برنامه‌ها و تصمیم‌ها را با سلاح و فساد تصمیم‌گذاران ارزیابی کنیم آنها را بر اساس محتوا ارزیابی کنیم.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه " این موسسه باید به گونه‌ای عمل کند که همه صاحبان فکر و اندیشه در بیان نظراتشان در اینجا آزاد و راحت باشند و این موسسه را خانه خود بدانند "، گفت: در این مرکز ایجاد یک فضای آزاد اندیشی علمی لازم است، چراکه چنین موسسه‌ای به عنوان یک مرکز فکری پشتیبانی کننده از مسئولان اجرایی کشور است.

نهاوندیان با تشکر از مدیریت پیشین موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و تشکر از دکتر نیلی برای قبول زحمت اداره این موسسه که خود در تأسیس آن نقش موثری داشته است، خاطرنشان کرد: از طرف خودم و مجموعه ریاست جمهوری همه‌گونه حمایت در راستای دستیابی به اهداف اعلام شده از سوی این موسسه را اعلام می‌کنم و تا زمانی که این موسسه کانون تجمیع افکار، آرا و ارائه طریق برای برنامه‌ریزی و مدیریت کشور باشد به این حمایت ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: از همه کارکنان مؤسسه و صاحبان فکر و اندیشه انتظار داریم با آقای دکتر نیلی همفکری و همکاری کنند تا بتوانیم این سنت را که تعیین مسئولیت‌ها در مؤسسات و مراکز علمی تکوین و بلوغ سازمانی است نهادینه کرده و بر همین اساس نهادسازی موثر و مفید را در این موسسه در دوره مدیریت آقای نیلی بیش از پیش ارتقا دهیم.

مسعود نیلی نیز در پایان این جلسه در سخنانی تعالی علمی، برقراری ارتباط بین مراکز علمی و دانشگاهی، ایجاد اتاق فکر سیاست پژوهی در رابطه با مسایل اساسی اقتصادی مبتلا به کشور و تبدیل این موسسه به مرکز تبادل آرا و نظرات مختلف برای اداره کشور را از اهداف خود برای دوره مدیریت موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز