خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در آغاز به کار دانشگاه‌ها / ۱ /:

باید دربرابر نقد از دولت با کمال تواضع سر فرود آوریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۸

باید در برابر نقد از دولت و دولتمردان با کمال تواضع سر فرود آوریم و بدانیم نقد دلسوزانه و سازنده نه تنها برای دولت که برای کشور می‌تواند بسیار ثمرات ارزشمندی به همراه داشته باشد.

ایلنا: حسن روحانی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که صبح امروز(۲۲ مهر) در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: احساس من در این جمع شکوهمند یک احساس رسمی به عنوان رئیس جمهور ملت بزرگ ایران نیست بلکه احساس من همچنان احساس یک دانشجو از این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی تصریح کرد: بر همه‌ی اساتید بزرگ و همه‌ی شهیدان این دانشگاه و همچنین همه‌ی مبارزین این دانشگاه در دوره نهضت اسلامی درود و سلام خودم را هدیه و نثار می‌کنم و همچنین بر امام بزرگوار که راه نهضت و استقلال و آزادی را به ما آموخت و بر رهبر معظم انقلاب که مسیر امام را برای هدایت جامعه ادامه داد.

وی، افزود: همانطور که می‌دانیم در آغاز کار این دانشگاه به ویژه در علوم انسانی اساتید بزرگی بوده‌اند که از حوزه‌های علمیه به این مرکز علمی هجرت گزیده‌اند. در نسل‌های بعدی بزرگانی همچون شهیدان مطهری و بهشتی و در نسل بعد طلابی همچون بنده از این مرکز علمی توانستیم بهره و استفاده ببریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به عنوان مرکزی که نه تنها تولید علم کرد بلکه احساس مسئولیت سیاسی و اجتماعی را در جامعه دیروز و حتی در جامعه امروز نشر داد، خواهد بود.

روحانی حضور در این جمع را برای خود افتخارآمیز توصیف کرد و افزود: در محضر اساتید، بزرگان، اندیشمندان، دانشجویان عزیز و فرهیختگان سال تحصیلی در این مراسم را البته با تأخیر، آغاز می‌کنیم. امید است در سال‌های آینده در زمان مناسب‌تر چنین مراسمی برگزار شود و بتواند به معنای آغازی پربرکت برای مسیر علم و دانش باشد.

وی با اشاره به دو بیانیه‌ای که از سوی دو گروه دانشجویی قرائت شد، افزود: برای بنده این دو بیانیه بسیار زیبا بود چراکه هر دو حرف دل خود را در نوشتاری اعلام کردند که این جزو افتخارات کشور و دانشگاه‌های ماست.

روحانی خاطرنشان کرد: چنین آزادی برای اظهارنظر برای همه کشورها و دیارها نیست و این جزو آثار و افتخارات انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه نقد دانشجویان همانقدر زیباست که حمایت آنان، افزود: باید در برابر نقد از دولت و دولتمردان با کمال تواضع سر فرود آوریم و بدانیم نقد دلسوزانه و سازنده نه تنها برای دولت که برای کشور می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که دانشگاه مرکز حزب نیست اما فعالیت یک دانشجو در دانشگاه ولو فعالیت سیاسی و اجتماعی حق اوست و به عنوان عضو یک حزب نخواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه همانطور که در یکی از نوشتارها آمد؛ دانشجو از منظر یک سیاستمدار نمی‌خواهد به مسائل بنگرد، افزود: دانشجو به مثابه یک عالم و روشنفکر به مسائل اجتماعی و سیاسی نگاه می‌کند. البته نه تنها آشنایی دانشجویان با مسائل مهم سیاسی کشور منطقه و جهان مفید است بلکه ضروری نیز هست.

وی افزود: مقصودم از حضور دانشجو و اساتید در مسائل سیاسی اجتماعی به معنای اعم آن است یعنی حضور و فعالیت در عرصه محیط زیست و همچنین مسائل فرهنگی جامعه و البته در زمینه سیاست داخلی و خارجی و حتی مسائل اقتصادی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز