خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:

باید زمینه حضور آزادانه اساتید در محافل علمی جهان را فراهم کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۴۱

باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا اساتید، بزرگان علمی و فرهیختگان ما بتوانند آزادانه در سمینارها و محافل علمی جهان شرکت کنند / تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور حل و فصل نشود، هیچ‌یک از تصمیمات فرهنگی امکان تحقق نخواهد داشت و این در حالی است که ما در کشور با پدیده بیکاری جوانان تحصیلکرده نیز روبه‌رو هستیم.

رییس‌جمهور اظهار کرد: تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور حل و فصل نشود، هیچ‌یک از تصمیمات فرهنگی امکان تحقق نخواهد داشت و این در حالی است که ما در کشور با پدیده بیکاری جوانان تحصیلکرده نیز روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت اتخاذ تصمیمات و مصوبات اجرایی در این شورا گفت: تصمیم‌گیری در حوزه مسایل فرهنگی کشور با توجه به فشارها و هجمه‌هایی که از سوی دشمنان تحت عناوین گوناگون صورت می‌گیرد، بار بسیار سنگینی است که امروز بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در این جهت باید تلاش کرد تا با بهره‌گیری از نظرات اندیشمندان و صاحبنظران متخصص، تصمیماتی قابل اجرا و کاربردی که بتواند بخشی از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کند، اتخاذ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارشی که از مراحل تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور در این جلسه ارائه شد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر بخواهیم فرهنگ جامعه را تغییر دهیم، باید اقدامات خود را معطوف به دوره دبستان و پس از آن دبیرستان کرده و سرمایه‌گذاری خود را به سمت ارتقاء وضعیت و سطح معلمان و محیط‌های آموزشی ببریم.

روحانی توجه به آموزش و پرورش و مدارس را در وهله اول و رسیدگی به وضعیت بیکاری در کشور را در مرحله دوم از اولویت‌های کاری در زمینه تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور برشمرد و تصریح کرد: تا زمانی که مشکل بیکاری در کشور حل و فصل نشود، هیچ‌یک از تصمیمات فرهنگی امکان تحقق نخواهد داشت و این در حالی است که ما در کشور با پدیده بیکاری جوانان تحصیلکرده نیز روبه‌رو هستیم.

رییس‌جمهور افزود: امروز بسیاری از مسایل فرهنگی ما به مقررات اداری، محیطی و اجتماعی بازمی‌گردد که در این راستا باید مقررات به‌گونه‌ای تغییر کند تا راه‌حل درستی در جهت مبارزه با مفاسد اصلی اجتماعی پیش رو قرار گرفته تا بتوانیم درباره مسایل اصلی فرهنگی کشور تصمیم‌گیری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا نقشه مهندسی فرهنگی کشور، دقیق‌تر و بی‌نقص‌تر به نتیجه نهایی برسد.

رییس‌جمهور همچنین در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از سفر به مقر سازمان ملل متحد، اظهار کرد: حقیقتاً انتخابات ۲۴ خرداد امسال بیش از آنچه که در داخل تصور می‌کنیم بر افکار عمومی جهان تأثیر داشته است؛ به‌گونه‌ای که شرایط سازمان ملل متحد، بر اساس نظر دبیرکل و بسیاری از صاحبنظران تفاوت‌های بسیاری با سال‌های گذشته داشت و این نشان می‌دهد حماسه سیاسی که تدبیری از سوی مقام معظم رهبری بود، بسیار اثرگذار بوده است.

روحانی با بیان اینکه " باید از فضای بوجود آمده بتوانیم نهایت استفاده و بهره‌برداری را در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های ملت ایران داشته باشیم "، گفت: امروز زمینه خوبی در سطح جهان و منطقه بوجود آمده و چهره جدیدی از ملت ایران در دنیا مطرح است که می‌توان از این فرصت در جهت تقویت این جایگاه استفاده کرد؛ هرچند که هنوز فاصله زیادی با ارائه چهره واقعی ملت ایران به جهانیان داریم.

وی همچنین تاکید کرد: ملت ایران همواره ملتی صلح‌دوست، متمدن و بافرهنگ بودند که هرگز با هیچ کشوری دشمنی نداشتند.

باید شرایط برای حضور فرهیختگان ما در محافل علمی جهان آماده شود

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا اساتید، بزرگان علمی و فرهیختگان ما بتوانند آزادانه در سمینارها و محافل علمی جهان شرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز