خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات:

شورای عالی صادرات به زودی فعال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۳

کالاهایی که استاندارد کافی ندارند نباید وارد کشور شوند. ما به صادرکنندگان اعتماد کامل داریم و مطمئن هستیم که آنها منافع ملی کشور را در نظر گرفته‌اند بنابراین باید موانع پیش‌روی صادرات از بین برود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: کالاهایی که استاندارد کافی ندارند نباید وارد کشور شوند. ما به صادرکنندگان اعتماد کامل داریم و مطمئن هستیم که آنها منافع ملی کشور را در نظر گرفته‌اند بنابراین باید موانع پیش‌روی صادرات از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم روز ملی صادرات با اعلام اینکه دولت از تمامی راهکارهایی که از سوی بخش خصوصی ارائه شود در راستای پیشرفت اقتصاد کشور استفاده خواهد کرد، گفت: کسی نمی‌تواند بخش خصوصی را نقد کند چراکه با توجه به وضعیت فعلی کشورمان و باوجود تحریم‌ها، مقوله صادرات بسیار دشوار است اما تلاش ما بر این است که در این مسیر گام‌های جدی برداریم.

وی ورود ایران در مسیر صنعتی شدن را نیازمند برطرف شدن برخی موانع دانسته و گفت: اینکه که ما نسبت به کشورهای همسایه توسعه خوبی نداشتیم جای تاسف دارد. بنای دولت تدبیر و امید بنا بر این است که به دور از تخریب دیگران و با نقد برخی از سیاست‌ها مسیر توسعه را با جدیت بیشتری ادامه دهد و در این راستا حمایت از بخش خصوصی مورد تکریم تیم ویژه دولت قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای امن در کشور می‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد، تصریح کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور گفت در کشور هم باید سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها. دولت خود را موظف می‌داند که زندگی مردم را تامین کند، بنابراین تدوین سیاست‌های متناسب با توسعه اقتصادی کشور همواره در دستور کار دولت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با تدابیر اتخاذ شده می‌توان از منابع مسدود شده کشور در سایر نقاط دنیا استفاده کرد، گفت: هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آسیایی گفت‌وگوهای خود را برای حضور در ایران آغاز کرده‌اند. اکنون منابع مخصوص ایران در میادین مشترک گازی و نفتی در حال غارت است. بنابراین با منابع داخلی نمی‌توان از منابع مشترک گازی و نفتی استفاده کرد.

جهانگیری افزود: هم اکنون موجودی صندوق توسعه ملی ۳۲ میلیارد دلار است صادرکنندگان به کشورهای حلقه اول یعنی کشورهایی مثل عراق و افغانستان توجه کنند. ثبات‌بخشی به اقتصاد و بهبود شاخص‌های اقتصادی از سیاست‌های کلان دولت است.

وی توقف روند شاخص‌های منفی اقتصادی در سال ۹۲ را یکی از اهداف دولت برشمرد و گفت: دولت به دنبال این است که در سال ۹۳ به بهبود شاخص‌ها کمک کند.

جهانگیری با اعلام این خبر فعال شدن شورای عالی صادرات در آینده نزدیک، گفت: کالاهایی که استاندارد کافی ندارند نباید وارد کشور شوند. ما به صادرکنندگان اعتماد کامل داریم و مطمئن هستیم که آنها منافع ملی کشور را در نظر گرفته‌اند بنابراین باید موانع پیش‌روی صادرات از بین برود

جهانگیری با تاکید بر اینکه ما از جذب سرمایه مستقیم خارجی و شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم، گفت: ما باید ضمن خودداری از خام فروشی صدور خدمات فنی و مهندسی را یک اصل قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز