خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

بزرگی مشکلات و موانع اقتصادی، دولت را تسلیم نخواهد کرد

کد خبر : ۱۱۴۹۲۹

اتخاذ تصمیمات مدبرانه و در چارچوب قوانین، بدون فشار بر نقدینگی و پایه پولی کشور می‌تواند در این شرایط راهگشا باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات و تنگناهای موجود در اقتصاد کشور گفت: دولت مصمم است از این شرایط دشوار عبور کند و بزرگی مشکلات، دولت را تسلیم نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی مشکلات تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، اظهار داشت: رویکرد دولت آن است که با بکارگیری عقل و تدبیر به گونه‌ای که هم حقوق مردم رعایت شود و هم چرخه اقتصاد به فعالیت خود ادامه دهد، مشکلات را حل کرده و موانع را از پیش روی تولید بردارد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید برای عبور از این مرحله، راهکاری اساسی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پیدا کنیم، تصریح کرد: اتخاذ تصمیمات مدبرانه و در چارچوب قوانین، بدون فشار بر نقدینگی و پایه پولی کشور می‌تواند در این شرایط راهگشا باشد.

وی بر لزوم استمرار این جلسات تأکید کرد و از اعضا خواست ضمن ریشه‌یابی و بررسی دقیق مشکلات، راهکارهای مشخص و قابل اجرای خود را در جلسه آتی ارائه دهند.

جهانگیری با اشاره به پیشرفت‌های دولت در بخش سیاست خارجی و تعامل با دنیا در مدت کوتاه اخیر خاطر نشان کرد: دولت با جدیت در پی رفع مشکلات اقتصادی است و در این مسیر با اولویت‌بندی کارها را دنبال می‌کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در گفتگو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، از اصلی‌ترین مشکلات آنها تأمین سرمایه در گردش و تورم مطرح می‌شود، از این رو در شرایط فعلی مهار تورم در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد تا ضمن تسهیل جریان تولید، بتوانیم از وضعیت رکود خارج شویم.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی نیز حضور داشتند، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش به عنوان مشکل عمده واحدهای تولیدی مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

گشایش اعتبار اسنادی، میزان پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش از محل صندوق ملی و بررسی سهم بخش‌های مختلف از تسهیلات بانک‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد اعضای جلسه پیشنهادات و راهکارهای خود را تدوین و برای تصمیم‎‌گیری در جلسه آتی مطرح کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز