خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در دیدارِ رییس مجلس اندونزی:

دنیای اسلام باید به سمت وحدت بیشتر حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۳

ما باید تلاش کنیم فرهنگ واقعی اسلام را در جهان اسلام ترویج کنیم و برای سایر مردم دنیا توضیح دهیم که اهل خشونت و ترور، از ما نیستند.

رییس‌جمهور عصر امروز در دیدار با رییس مجلس اندونزی روابط دو دولت را بسیار خوب و رو به توسعه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود را با اندونزی در همه زمینه‌ها توسعه دهد

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در دیدارِ مرزوقی علی، رییس‌ مجلس اندونزی با بیان اینکه اندونزی برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: دو کشور مسلمان ایران و اندونزی باید تلاش کنند روابط دو ملت را هر چه بیشتر نزدیک‌ کنند.
رییس‌جمهور در ادامه به زمینه‌های خوب همکاری دو کشور در سطح بین‌المللی از جمله در سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و غیرمتعهدها اشاره کرد و گفت: نظرات و دیدگاههای دو کشور بسیار به هم نزدیک است و ما باید علاوه بر توسعه همکاریهای فرهنگی و اقتصادی دو جانبه، این مناسبات را در سازمانهای بین‌المللی نیز توسعه دهیم.
رییس‌جمهور تأکید کرد: امروز نیاز است که دنیای اسلام به سمت وحدت و نزدیکی بیشتری حرکت کند. متأسفانه عده‌ای به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند، اما هیچ‌وقت نباید سلایق مختلف و اختلافات جزیی مانع از وحدت دنیای اسلام شود.
روحانی با بیان اینکه متاسفانه در دنیای اسلام گروه‌هایی پیدا شده‌اند که به سمت خشونت و تروریسم حرکت می‌کنند، تصریح کرد: تعجب بیشتر از این است که این گروه‌ها، خشونت خودشان را به احکام دین منتسب می‌کنند، در حالی که دین اسلام، دین دوستی، مودت و رحمت است.
رییس‌جمهور با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در سالهای اخیر با خشونت گروههای افراطی مواجهه بوده‌اند، تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم فرهنگ واقعی اسلام را در جهان اسلام ترویج کنیم و برای سایر مردم دنیا توضیح دهیم که اهل خشونت و ترور، از ما نیستند.
رییس‌جمهور در ادامه زمینه توسعه روابط دو ملت به ویژه روابط پارلمانی را فراوان دانست و گفت: از اینکه روابط پارلمانی دو کشور به هم نزدیک است، بسیار خوشحال هستیم.
مرزوقی علی، رییس مجلس اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، از استقبال گرم دولت و ملت ایران از وی و هیأت همراهش تشکر و قدردانی کرد.
وی با تبریک انتخاب روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از ملاقات‌ها و بازدیدهای خود در جریان این سفر ارائه کرد و گفت: آنچه ما در تهران از نزدیک مشاهده کرده‌ایم جز پیشرفت ایران چیز دیگری نبوده و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است علیرغم تحریم اروپا و آمریکا می‌تواند در هر حال رشد و توسعه پیدا کرده و به یک کشور پرقدرت و متنفذ تبدیل شود؛ این برای ما به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی افتخار بزرگی است، چرا که آنچه در ایران انجام شده نشان دهنده تلاش جدی و فراوان دولت و مردم مسلمان ایران است.
رییس مجلس اندونزی همچنین با عرض تسلیت و ابراز تأسف از حادثه تروریستی روز سه‌شنبه در بیروت، بر عزم استوار کشور متبوعش برای مقابله با اقدامات تروریستی تأکید کرد..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز