خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست خبری / ۲ /

اذعان قدرتهای بزرگ به حق هسته ای ایران دستاور بزرگی بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۰۸

این مسیر اعتماد دو طرفه است و کشورهای غربی نیز باید شرایط را طوری فراهم کنند که ما هم به آنها اعتماد کنیم. این مسیر طولانی است، اما در طی این مذاکرات قدمهای بزرگی برداشته شد.

رییس‌جمهور گفت: در این مذاکرات کشورهای بزرگ به این حق هسته‌ای ایران اذعان نمودند که این مسئله هم از نظر سیاسی و هم از نظر از بین رفتن تحریم های صورت گرفته دستاورد بزرگی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ادامه نشست خبری پیش از ظهر امروز، گفت: منطق اعتماد برانگیز تیم مذاکره کننده ایران فصایی را ایجاد کرد که مسیر مذاکرات و مذاکره در مسیر درست خویش قرار بگیرد.. هر چند که معتقدیم این مسیر اعتماد دو طرفه است و کشورهای غربی نیز باید شرایط را طوری فراهم کنند که ما هم به آنها اعتماد کنیم. این مسیر طولانی است، اما در طی این مذاکرات قدمهای بزرگی برداشته شد.

روحانی افزود: نکته دیگر از دستاوردهای این مذاکرات تعامل با جهان است که با اعتماد به دست آمده در طی این مذاکرات قدمهای بزرگی برداشته شده است. این دولت از ابتدای شروع کار خویش در کنار فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی؛ سیاست داخلی و اجتماعی… فعالیتهای سیاستهای خارجی خویش را آغاز کرد که این فعالیت ها مشخصا از شهریور و مهر ماه امسال با سفر به بیشکک و نیویورک و شروع مذاکرات با گروه ۱ + ۵ در سطح وزیران که ابتدا در نیویورک شروع شد و در ژنو ادامه یافت، صورت پذیرفت.

روحانی با بیان این که حاصل این مذاکرات این بود که گروه ۱ + ۵ یا همان قدرتهای جهانی حقوقی هسته ای ایران را به رسمیت شناختند، خاطر نشان کرد: هرچند که جمهوری اسلامی ایران به طور ذاتی از حق هسته‌ای برخوردار بوده و ان پی تی به همه کشورها این حق مشروع را داده و به همین دلیل ۴۰ کشوراز این حق برخوردار هستند، اما در این مذاکرات کشورهای بزرگ به این حق هسته‌ای ایران اذعان نمودند که این مسئله هم از نظر سیاسی و هم از نظر از بین رفتن تحریم های صورت گرفته دستاورد بزرگی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز